La companyia de vehicles de lloguer amb conductor Uber va anunciar aquest dijous pèrdues per valor de 8.512 milions de dòlars entre gener i desembre de 2019, però el seu màxim responsable va augurar que l'empresa es troba en disposició d'aconseguir beneficis aquest mateix any.

En una trucada amb inversors després de presentar els comptes, el conseller delegat de Uber, Dara Khosrowshahi, va assegurar que "el nostre progrés el 2019 i els nostres plans per a 2020 em fan la confiança necessària per llançar un repte als nostres equips i accelerar el nostre objectiu de beneficis abans d'interessos i impostos al quart trimestre de 2020". Es pot destacar que, fins ara, l'objectiu de sortir dels números vermells estava fixat per a 2021.

Les despeses es van sobreposar a la facturació

L'empresa també va informar que va ingressar durant els passats dotze mesos 14.147 milions de dòlars, per sobre dels 11.270 milions facturats el 2018, però tot i així les despeses van superar de llarg la facturació. Tanmateix, entre gener i desembre, els accionistes de Uber van perdre 6,81 dòlars per títol.

Malgrat les pèrdues, Uber continua creixent a bon ritme i la plataforma va assolir al setembre els 111 milions d'usuaris mensuals actius a tot el món, un 22 % més que en aquestes mateixes dates de l'any passat. Dels diners ingressats per la firma durant els passats nou mesos, tres quartes parts (el 74,25 %) va provenir del seu negoci base, el transport de persones en automòbils.

Uber Eats i el lliurament de paquets van observar una gran pujada

Encara que el transport de persones és el segment més consolidat i pel qual Uber és més conegut, el lliurament de menjar (Uber Eats) i de paquets són les activitats en les quals l'empresa va experimentar un creixement més gran, amb una pujada de la facturació interanual del 71 i del 74 %, respectivament.

Per regions, el gruix dels diners que factura Uber es genera als mercats nord-americà i canadenc, amb més de la meitat del total d'ingressos de la companyia, seguits per Europa, el Pròxim Orient, l'Àfrica, Llatinoamèrica, i la regió Àsia-Pacífic.

Objectiu: aconseguir quota de mercat

Uber i el seu principal rival a EUA, Lyft, porten perdent diners de forma habitual des que van començar a operar. No obstant això, justifiquen que l'objectiu d'aquests primers anys és créixer i aconseguir quota de mercat que, en el futur, es pugui traduir en guanys.

Uber i Lyft es van estrenar al mercat de valors el 2019, dues sortides a borsa que van generar gran expectació entre els inversors i van ser entre les de més projecció mediàtica de l'any, encara que passat l'entusiasme inicial les accions es van devaluar substancialment en les següents setmanes.

Dades sobre abusos sexuals, homicidios,accidentes de trànsit mortals i presumptes violacions

Els comptes d'aquest dijous van ser els primers presentats des que es va publicar el desembre de l'any passat el primer informe sobre seguretat en Uber, en el qual va oferir dades compilades el 2017 i 2018 sobre abusos sexuals, homicidis i accidents de trànsit mortals ocorreguts als vehicles de la seva plataforma. També es va revelar, entre altres coses, que el 2018 l'empresa va rebre 235 denúncies de persones que van assegurar haver estat violades mentre realitzaven un viatge als EUA.