Segons l’informe del Consell d’Administració de Banc Sabadell, el Consell considera que l'OPA en curs obtindrà un molt baix nivell d'acceptació. I continua recomanant als seus accionistes no acceptar-la per tres raons:

1. El preu ofert és insuficient¹

El preu ofert és significativament inferior al valor del projecte de Banc Sabadell en solitari.

  • El Consell ha analitzat diferents mètodes de valoració i considera que Banc Sabadell té un potencial de revaloració de fins a un 26% sobre el preu ofert per BBVA¹.
  • BBVA està oferint un preu molt similar a la cotització actual de Banc Sabadell².

2. La remuneració prevista als accionistes de Banc Sabadell és clarament superior a la que percebrien si accepten l’oferta actual³ i ⁴

La remuneració total prevista als accionistes de Banc Sabadell en els pròxims tres anys, entre dividends i recompres, és clarament superior a la que percebrien si accepten l'oferta actual.

• Entre el 2025 i 2027 Banc Sabadell espera realitzar distribucions de dividends i recompres d’accions als seus accionistes al voltant d'un 40% de la cotització actual, inclòs un dividend extraordinari en efectiu de 50 cèntims d'euro per acció vinculat a la venda de TSB que s'abonarà previsiblement durant el primer trimestre de 2026³. 

• En canvi, els accionistes que acceptin l'oferta actual rebrien unes distribucions previstes de dividends i recompres d’accions d'entre un 2% i un 28% menors en aquest període⁴. 

• Amb data 29 de setembre de 2025 BBVA ha anunciat un dividend a compte dels resultats de 2025 de 32 cèntims bruts per acció. Aplicant l'equació de bescanvi de l'OPA en curs, aquest dividend a compte equival a 6,6 cèntims per acció de Banc Sabadell i és menys de la meitat dels 14 cèntims per acció de dividend a compte de l'exercici de 2025 anunciats per Banc Sabadell (7 cèntims ja abonats l'agost de 2025 i 7 cèntims previstos el desembre de 2025)⁵. Tot això reafirma la capacitat superior de Banc Sabadell de remunerar als seus accionistes en l’actualitat.

3. Acudir ara a l’OPA té riscos importants

Després d'estudiar la composició de la base accionarial de Banc Sabadell i els termes de l'oferta actual, el Consell considera que l'OPA en curs obtindrà un molt baix nivell d'acceptació. Si eventualment BBVA aconseguís un nivell d'acceptació d'entre el 30% i el 50% i volgués continuar endavant, hauria de llançar una segona obligatòria⁶. En aquest cas, els accionistes de Banc Sabadell que haguessin acceptat l'oferta actual:

Si són residents a Espanya, aquells que obtinguin plusvàlues  acceptant l’OPA en curs, haurien de pagar impostos, encara que no haguessin rebut l’import en efectiu.

Com que ja serien accionistes de BBVA, perquè ja hauria finalitzat l’OPA en curs: 

• No podrien acudir a la segona OPA, que seria al 100% en efectiu i a un preu no inferior⁷ al de la primera.

• Es veuran afectats, en la seva condició d’accionistes de BBVA, pel cost d’aquella segona OPA

Per últim, és important recordar que si no es desitja acceptar l'oferta, no cal fer res.

Des de Banc Sabadell es recorda que si necessita algun aclariment o informació addicional, pot consultar el fullet i l'informe complet del Consell d'Administració sobre l'OPA a bancsabadell.com/opahostil o acudir a qualsevol de les oficines de Banc Sabadell.


Rendibilitats passades no constitueixen un indicador fiable de les rendibilitats futures. Les previsions no garanteixen resultats futurs.

Li recordem que la inversió en accions comporta el risc de pèrdues en el capital invertit. 

L’evolució del preu i la rendibilitat de les accions estan subjectes a riscos de fluctuació per factors intrínsecs al mateix emissor, entorn i sector d’activitat, o riscos derivats de les diferents variables que afecten, amb caràcter general, el mercat en què es negocien, fet que pot comportar un escenari tant de guanys com de pèrdues, fins i tot sense repartiment de dividends. 

 

1. El valor fonamental de Banc Sabadell és fins a un 26% superior a l'ofert per BBVA prenent com a referència els múltiples sobre les ràtios PER, P/TBV; PER (Price to earnings) és la relació entre el preu de mercat per acció i el benefici i P/TBV (Price/Tangible Book Value) és la relació entre el preu de mercat per acció i el valor comptable tangible, amb què cotitzen els principals bancs espanyols comparables (Bankinter, CaixaBank, Unicaja) i la metodologia de valoració Gordon Growth Model segons consta en l'Informe d'Administradors aprovat pel Consell d'Administració el 30 de setembre. 
 

2. Cotització a tancament amb data 30/09/2025: Banc Sabadell 3,30 € i BBVA 16,34 €. 
 

3. Resultat de dividir les distribucions previstes per Banc Sabadell als seus accionistes amb càrrec als exercicis de 2025 a 2027 entre la capitalització de Banc Sabadell a 29 de setembre de 2025. 
 

4. Resultat de dividir les distribucions previstes per als accionistes de Banc Sabadell que acceptin l'oferta de BBVA entre les distribucions previstes per Banc Sabadell als seus accionistes, totes dues amb càrrec als exercicis de 2025 a 2027. Rang considerant una ràtio de CET1 de 12-13% per a BBVA i les distribucions previstes per BBVA als seus accionistes amb càrrec als exercicis de 2025 a 2028 de 36.000 milions d'euros. La ràtio CET1 és un indicador clau de solvència bancària que mesura la proporció del capital de major qualitat (Common Equity Tier 1) com un percentatge sobre els actius ponderats per risc. És una mesura financera que utilitzen els bancs per mostrar la seva solidesa davant de possibles pèrdues. Com més elevada sigui, més garanties de solvència té l’entitat. 
 

5. Total dividend a compte de l’exercici 2025: (i) Banc Sabadell 0,14 €/acció, (ii) BBVA 0,32 €/acció (equival a 0,066 €/acció de Banc Sabadell per als accionistes que acudeixin al bescanvi). 
 

6. BBVA podria decidir renunciar a la condició mínima d’acceptació de més del 50%; situació en què tindria l’obligació de llançar una segona OPA per la totalitat del capital restant amb opció de pagament 100% en efectiu. 
 

7. Preu equitatiu segons estableix l’article 9 del Reial decret 1066/2007, de 27 de juliol, sobre el règim de les ofertes públiques d’adquisició de valors.