El 'Top 10' dels instituts d'investigació de mercat i estudis d'opinió a Espanya registren un creixement a doble dígit en plena pandèmia, segons recull un article del digital 'Dircomfidencial'.
Explica que, en un moment de recuperació econòmica, són moltes les empreses que realitzen estudis de mercat i investigacions per mesurar el pols social i poder prendre les millors decisions en l'entorn convuls que ha deixat la covid-19.
L'article explica que les empreses que conformen el 'Top 10' en controlen més del 60% del mercat i facturen prop de 300 milions d'euros anuals, amb un increment de doble dÍgit en els últims 3 anys.
'Dircomfidencial' atribueix aquesta tendència a què la pandèmia "ha intensificat la necessitat per poder entendre l'evolució social en temps real, i sustentar les decisions empresarials des del coneixement ple".
En rànquing d'empreses d'estudis de mercat a nivell facturació es troben Kantar, que el lidera amb una facturació el 2020 de 104,7 milions d'euros, Nielsen amb 58,9 milions i GFK amb 30,9 milions.
Per la seva part, IO Investigación se situa com la primera empresa independent espanyola d'investigació de mercat i estudis d'opinió destacant per un creixement del 161% entre 2016 i 2020.
La publicació acaba que les dades donen un gran optimisme per a les empreses del sector de la investigació de mercat i estudis d'opinió, "preveient-se que continuïn en 2021 i 2022 amb aquest camí de creixement, realçant la importància i el valor que aporten al mercat per a les empreses".