Davant d'un Mobile World Congress que obrirà les portes a mig gas per culpa de la Covid, la falta de moltes de les empreses líder del sector de manera presencial a Barcelona i, per tant, la manca de presentacions de grans productes nous, la GSMA, l'entitat organitzadora del Mobile, s'ha proposat posar sobre la taula 7 grans temàtiques que impliquen el món de la telefonia mòbil i les noves tecnologies. 

Concretament, els 7 temes principals del congrés que se celebrarà del 28 de juny a l'1 de juliol a Barcelona són la connectivitat, la indústria connectada, la intel·ligència artificial, la innovació de les startups, la societat del futur, la tecnologia creativa i l'experiència del client.

Connectivitat

El Mobile ha decidit posar aquest gran tema sobre la taula, precisament, arran de la pandèmia, ja que després del 2020, amb el confinament inclòs, les tecnologies per connectar-nos a distància amb els nostres amics i familiars, van agafar una importància que mai abans havien tingut. 

Davant d'aquesta situació la infraestructura de telecomunicacions ha demostrat ser àgil i les connexions entre el núvol i els líders de la xarxa podrien veure's com un senyal que els proveïdors de xarxes estan buscant de manera proactiva canviar a un model híbrid per a satisfer les demandes canviants. 

Alhora, la GSMA recorda que 2020 anava a ser l'any de la 5G, però davant la incertesa social i financera, l'atenció també s'ha centrat en les tecnologies heretades per a oferir la 'nova normalitat' de la vida.

Aquest primer gran protagonista del Mobile, també tindrà diversos subtemes com la implementació del 5G, la planificació de la seva evolució, el 6G, les xarxes empresarials i provades o el núvol de telecomunicacions.​

Indústria connectada 

El segon gran tema que tractarà el Mobile, és la connectivitat a la indústria. Si el primer anava més destinat a la comunicació entre particulars, aquest tema apunta directament a les empreses. Concretament, des de l'organització consideren que "a través de velocitats més ràpides i connexions més fortes, 5G s'ha convertit en un catalitzador per als serveis de l'internet de les coses de la pròxima generació". En aquest sentit, consideren que permetre que les xarxes s'estenguin de manera segura a ubicacions remotes, com podria ser el cas del teletreball, significa que la tecnologia està resolent els punts febles que fins ara tenien moltes indústries.

Alhora, s'ha triat aquesta temàtica perquè la connectivitat intel·ligent, d'ara endavant, seguirà transformant el dia a dia de moltes indústries, per això l'organització busca resposta a una pregunta:  "Com poden els dispositius mòbils desenvolupar les seves solucions i propostes comercials per a garantir que els dispositius mòbils siguin un soci clau a llarg termini?".​

Intel·ligència Artificial

Sent el congrés mundial de la telefonia mòbil, la intel·ligència artificial (IA) no podia faltar com a tema referència del MWC 2021. Concretament, la GSMA considera que la IA ofereix valor no sols per a la planificació de la capacitat de la xarxa, sinó també per a gairebé tots els altres aspectes del negoci i la indústria.

I més si tenim en compte que KPMG preveu que la inversió en IA superi els 197.662 milions d'euros per a 2025. Això fa que d'aquí en surti una pregunta, on s'ha de prioritzar la inversió en intel·ligència artificial d'aquí a 2025. Per respondre aquesta pregunta, alguns dels principals temes que es tocaran seran si les empreses i els diferents sectors estan preparats per fer el salt a la IA, el futur de l'ocupació relacionat amb la IA o el paper de la IA en la creació de confiança pública. 

Innovació de les startups

Un dels grans temes que sempre toca el Mobile són les startups, assegurant que en temps d'incertesa, és la innovació la que protegeix una empresa per a l'èxit futur". Tot això es tractarà, com ja és habitual, a un congrés paral·lel, el 4YFN, la plataforma de startups de MWC on es reuniran els líders del sector, empresaris, experts... per compartir totes les noves tecnologies que s'han desenvolupat en els últims dos anys. 

La societat del futur

La pandèmia de la Covid-19 va aturar per complet la societat  mundial, en això tots estarem d'acord. Durant aquest temps, les noves tecnologies i la connectivitat  van ajudar a suplir el contacte personal amb els nostres amics i familiars inclosos els companys. A partir d'aquests fets, el Mobile vol debatre quin paper jugarà la tecnologia a partir d'ara, amb la nova normalitat i respondre a la pregunta "podem desfer-nos d'alguns mals hàbits com a societat i fer d'aquesta una oportunitat per a impulsar polítiques positives i socialment efectives juntament amb la tecnologia per a tots?"

Dins d'aquest debat, es parlarà de teletreball, de la recuperació de la tecnologia després de la Covid o de la tecnologia pel bé.

Tecnologia creativa 

La tecnologia juga un paper clau en el nostre dia a dia, no sols en el consum i la distribució de les industrials culturals, sinó, cada vegada més, també en la seva pròpia creació, ja sigui des d'un streaming fins a la creació d'un mapping.

Un bon exemple d'això són, precisament, les plataformes d'streaming, que estan proliferant cada cop més, sobretot durant el confinament i cada cop es consumeixen més, especialment els més joves. A més, el Mobile apunta que en l'últim any, "s'han llançat serveis de transmissió dirigits als joves, o fins i tot plataformes només per a dispositius mòbils" i es pregunta si aquesta fragmentació redunda en benefici dels clients i de la indústria.

En aquest punt es tocaran diversos temes, com el que s'ha de fer o no dins del món de les aplicacions mòbils, l'audiència dels jocs electrònics o el futur dels esdeveniments si seran presencials o descentralitzats. 

Experiència del client

Per últim, el Mobile es planteja com ha de ser, a partir d'ara, l'experiència dels clients amb les noves tecnologies. Concretament considera que el "recorregut del client ha de simple, personalitzat i atractiu", això i la gran quantitat de marques s'han disposat a fer-ho realitat, fa que sigui una indústria hipercompetitiva, on conèixer el client és la clau de l'èxit.

Per tant, la personalització i les experiències perfectes són el producte de la intel·ligència obtinguda de les tecnologies mòbils i digitals, un enfocament que aquest tema discutirà en totes les indústries. Partint d'aquestes bases, el Mobile buscarà discutir al voltant de la innovació  i la personalització de les noves tecnologies per millorar l'experiència del client.