El desenvolupador de videojocs nord-americà Take-Two Interactive Software (propietari de Rockstar Games o 2K) ha anunciat la compra de la catalana Social Point, dedicada al desenvolupament de videojocs per a dispositius mòbils, per un import agregat de 250 milions de dòlars, el que equival a 232,5 milions d'euros. La transacció contempla el pagament de 175 milions de dòlars (163 milions d'euros) en efectiu més un paquet accionarial de Take-Two, desenvolupador de títols com Grand Theft Auto (GTA) o NBA 2K, valorat en 75 milions de dòlars (70 milions d'euros).

Més concretament, Social Point amb seu a Barcelona, compta amb una plantilla de 270 empleats i va ser fundada el 2008 pels seus consellers delegats, Horacio Martos i Andrés Bou, i pel seu director de tecnologia, Marc Canaleta. Títols de Social Point com 'Dragon City o 'Monster Legends' acumulen més de 180 milions de descàrregues fins ara i figuren entre els 100 jocs mòbils amb més recaptació als Estats Units des de 2014. En aquest sentit, el 50% dels seus ingressos prové del mercat nord-americà i el 90% d'ells es genera en plataformes mòbils.

Take-Two, que ha finançat l'operació amb el seu efectiu de caixa, estima que la companyia barcelonina disposa d'una "sòlida" línia de desenvolupament de jocs amb "apassionants" llançaments programats per als dos propers anys. "Amb l'adquisició de Social Point, Take-Two ha diversificat encara més el seu negoci, ha ampliat la seva cartera de propietat intel·lectual i ha millorat significativament la seva posició al mercat de jocs mòbils gratuïts", ha comentat el president i conseller delegat de Take-Two, Strauss Zelnick.

Pròxima destinació: Àsia

"Social Point és un dels pocs desenvolupadors de jocs mòbils que té un historial provat de creixement d'ingressos i de desenvolupament de múltiples èxits", ha afegit Zelnick, que espera que Take-Two rendibilitzi l'operació el 2018, ja que els títols de Social Point encara no han estat llançats al mercat asiàtic. Per la seva part, Martos i Bou s'han mostrat "encantats" de formar part d'una companyia que comparteix el seu "compromís de qualitat i innovació", per la qual cosa esperen ser part de l'èxit de Take-Two durant els propers anys.

A més, els fundadors de la companyia espanyola podrien rebre un pagament addicional de 25,9 milions de dòlars (24 milions d'euros) si Social Point compleix certs objectius operatius durant els dos anys posteriors al tancament de la transacció. La xifra de negoci de Social Point va assolir els 90,8 milions de dòlars (84 milions d'euros) a l'exercici 2016 amb un resultat brut d'explotació en aquest període de 19,9 milions de dòlars (18,5 milions d'euros).