El segment d'oficines a Barcelona continua creixent a través de la contractació. En el segon trimestre de 2025 va registrar una millora del 66% respecte al trimestre anterior, amb més de 95.000 metres quadrats contractats, segons dades de Savills. Les oficines 'prime' i sostenibles centren el gruix de la demanda i podrien continuar copant les operacions en la qual cosa resta de l'any, per la qual cosa edificis com a Marina 206, Estel o Monument podrien ser el focus de pròximes operacions.

Marina 206 ha entrat a formar part del mercat d'oficines de Barcelona aquest 2025. La firma d'inversió nord-americana IOF II ha renovat l'immoble –antiga seu de Novartis- de manera integral i l'ha transformat en un espai Clase A. Situado al districte de l'Eixample i amb una superfície de 6.433 m2, comptarà amb les certificacions LLEGIU i WELL Platinum, que acrediten els estàndards més grans d'eficiència energètica i benestar.

Es tracta del primer edifici d'oficines de la ciutat que aconseguirà ambdós distintius després d'una rehabilitació completa, valorada en 8,4 milions d'euros. També està en via d'obtenir la certificació WiredScore, que garanteix una infraestructura digital optimitzada.

Segons informa la propietat, Marina 206 es comercialitza en règim de lloguer i ofereix diverses opcions d'adaptació en funció de les necessitats específiques de cada projecte.

DEL DESÚS A LA RENOVACIÓ

L'emblemàtic edifici Estel és una altra de les insígnies del segment d'oficines a Barcelona. Després de gairebé quinze anys en desús, l'antiga seu de Telefónica ubicada a prop de l'estació de Sants ha estat rehabilitada per complet. Les catorze plantes de l'immoble es tradueixen en gairebé 50.000 m2 d'oficines i locals, entre els quals encara hi ha superfície disponible.

En aquest edifici, del qual s'ha pogut reaprofitar el 75 % de l'estructura interior i que destaca pels seus espais flexibles, també hi ha disponibilitat de locals comercials situats en la planta baixa de l'immoble. La farmacèutica AstraZeneca ha contractat vuit plantes a Estel per desenvolupar gran part de la seva activitat a Espanya.

Monumento és un altre dels projectes d'oficines rehabilitades i sostenibles en el centre de la Ciutat Comtal que poden captar l'interès de les empreses en els propers mesos. Amb 13.400 m2 i espais de treball flexibles, també presenta certificacions de sostenibilitat i benestar a nivell internacional. Actualment, només les tres plantes superiors de l'edifici estan disponibles per al lloguer.

Durant el primer semestre de l'any, la demanda d'oficines en el centre de Barcelona s'ha situat en el 24%, mentre que el districte tecnològic 22@ s'ha imposat amb un 38% de l'interès. Segons JLL, les operacions més rellevants de l'últim trimestre les van protagonitzar companyies com Deloitte, que ha ocupat 14.100 m2 a l'avinguda Diagonal 471; el ja esmentat cas de AstraZeneca, que ha sumat 5.403 m2 a l'edifici Estel, i CrowdStrike, que ha adquirit 5.027 m2 al carrer Llull 122.

© SERVIMEDIA. Aquest contingut pertany a Servimedia. La seva difusió està permesa únicament als clients d'aquesta agència de notícies, sempre que s'esmenti Servimedia com a font o autor. Tots els drets estan reservats. Està prohibida la seva distribució o comunicació pública per part de tercers, independentment del mitjà o format utilitzat.