La companyia automobilística Seat ha tancat el primer semestre del 2017 amb el seu millor resultat comercial des del 2001, amb un total de 246.500 vehicles venuts, el que suposa un 13,7% més que en el mateix període del 2016. Només en el mes de juny, Seat ha venut 45.200 unitats, un creixement del 12,6% sobre el mateix mes del 2016. Els resultats han estat especialment positius en els principals països europeus, amb creixements de dos dígits en tots ells.

Espanya lidera aquest creixement amb 54.100 cotxes venuts, un 21,2% més. Alhora, Seat és líder del mercat espanyol gràcies al lideratge de les vendes de l'Ibiza i el León. Després d'Espanya, Alemanya és el segon mercat de Seat, amb 48.600 vehicles comercialitzats, un 10,2% més, mentre que el Regne Unit se situa tercer amb 29.500 unitats, un 20,5%. França (13.300 unitats venudes, un 18,2% més) i Itàlia (10.500 vendes, un 14,6% més) també s'apunten un creixement superior al 10%.

Dos mercats europeus com Àustria i Suïssa també contribueixen molt positivament al resultat comercial. Àustria amb un creixement del 23,1% i 9.500 vehicles venuts, mentre que Suïssa amb un 52,3% i 5.300 vendes. La marca figura en els dos països entre les deu més venudes.

Més top 10

No obstant això, l'impuls en les vendes es trasllada a altres regions del món, com Mèxic, que ja és el cinquè mercat global de Seat, amb 12.900 cotxes venuts (+6,4%). El segueixen Turquia amb 11.300 (+0,5%), Polònia amb 6.000 (+22,3%) o Israel amb 5.500 (+5,4%). El vicepresident Comercial de Seat, Wayne Griffiths, ha destacat que les vendes del primer semestre són les més altes registrades en els últims 16 anys i que aquest creixement a dos dígits "està basat en uns sòlids resultats en la majoria de mercats", gràcies al llançament de nous models com l'Ateca i la renovació del León.

"Amb el nou Ibiza i el nou Arona esperem poder mantenir aquest desenvolupament positiu", ha apuntat el directiu. Seat va començar el primer semestre del 2017 amb la renovació del León, el model més venut de la marca, que va arribar als carrers al gener. A més, durant la primera part de l'any també es va presentar la cinquena generació de l'Ibiza, que ja es troba en plena fase de llançament, es va incorporar l'acabat FR en l'Ateca i el passat 26 de juny es va presentar el nou totcamí Arona, que es comercialitzarà en l'últim trimestre de l'any.

El 2018, la gamma SUV es completarà amb un tercer vehicle de fins a set places que se situarà un segment per damunt de l'Ateca.