Seat tornarà dilluns a la producció de vehicles prèvia a la crisi del coronavirus, amb el mateix nombre de torns, el mateix dia en què reprendrà l'activitat després de la pausa d'agost. Així doncs, la planta de Martorell (Barcelona) restablirà dilluns el segon torn de producció de la línia 3, on es fabrica l'Audi A1, amb la qual cosa s'assolirà el nombre de torns anterior a l'impacte de la Covid-19.

El fabricant de cotxes treballarà amb tres torns a la línia 2 (la del Seat León i el Cupra León) i amb dos torns a la línia 1 (Ibiza i Arona), a més dels de la línia 3. Amb això, el volum diari de producció se situarà en uns 2.000 cotxes al dia, una xifra inferior a la producció diària abans de la pandèmia, quan s'estava en els 2.200.

No obstant això, per al setembre s'han programat sis torns addicionals dissabte per al conjunt de les tres línies, després que al juliol també es realitzessin torns addicionals i es prevegin més en el que queda d'any. Això implica que, respecte a l'últim programa operatiu, l'automobilística de Martorell hagi incrementat la producció a 6.000 vehicles.

Proves PCR als empleats

Seat està realitzant proves PCR als seus més de 15.000 empleats abans de la seva reincorporació després de les vacances, per garantir la seva seguretat i evitar rebrots de Covid-19, com ja va fer a l'abril quan es va reprendre la producció.

L'empresa mantindrà totes les mesures de salut i seguretat establertes des d'aleshores, com l'ús de mascaretes, la distància de seguretat i un estricte protocol de neteja a les instal·lacions.

Nous vehicles

En l'últim quadrimestre de l'any començarà la producció del Cupra Formentor i el Seat León PHEV, amb aquest últim vehicle marcant l'inici de l'electrificació de la planta de Seat. Ambdós cotxes s'afegeixen als nous models de Seat León i Cupra León, que s'han començat a fabricar també aquest any a la fàbrica de Martorell.