La firma automobilística Seat ha tancat el 2016 amb un benefici operatiu de 153 milions, en comparació amb les pèrdues operatives de 10 milions comptabilitzades l'any anterior i suposa tornar a les "xifres negres" operatives per primera vegada des de 2007, segons dades publicades pel grup Volkswagen. El màxim responsable del grup alemany, Matthias Müller, ha indicat que l'automobilística amb seu a Martorell (Barcelona) ha aconseguit tornar a la rendibilitat operativa gràcies a comptar amb models "convincents" com el seu nou tot camí Ateca, al mateix temps que ha assenyalat que aquesta tendència continuarà a l'alça.

"La paciència ha donat resultat", ha assegurat el màxim responsable de Volkswagen, mentre que el director financer, Frank Witter, ha apuntat que el primer tot camí de la història de Seat permet a la firma registrar nivells rècord de facturació i de benefici operatiu. La firma ha aconseguit un benefici net de 6 milions el 2015, mentre que aquesta xifra corresponent a 2016 s'anunciarà la propera setmana.

A què es deu la millora dels resultats?

El consorci amb seu a Wolfsburg ha indicat que la millora dels resultats econòmics de Seat s'explica, a més de per l'efecte positiu de l'Ateca, per les activitats de reducció de costos que ha dut a terme i per la millora del 'mix' de vendes, que han aconseguit compensar l'impacte dels tipus de canvi. Seat ha comptabilitzat una xifra de negoci de 8,89 milions al terme de 2016, la qual cosa es tradueix en una progressió del 3,8% si es compara amb la facturació de 8,57 milions obtinguda durant l'any anterior.

Així mateix, la companyia ha comercialitzat un total de 409.000 vehicles arreu del món durant el 2016, el que es tradueix en un increment del 2,2% respecte a les 400.000 unitats de 2015, mentre que el volum de producció ha estat de 417.000 unitats, un 0,5%. Al terme del 2016, la firma automobilística ha aconseguit un marge operatiu positiu de l'1,7%, en comparació amb la xifra negativa de 0,1% amb què va finalitzar l'any anterior.