Seat va lliurar 38.900 cotxes al gener, el que suposa un 20,4% més que el 2017 (32.300) i amb el que ha assolit la xifra de vendes més alta de la seva història en un mes de gener, ha informat aquest dimarts en un comunicat. L'automobilística ha destacat que l'arribada als concessionaris de l'Arona, que es va començar a comercialitzar en les últimes setmanes de 2017, ha impulsat els resultats del primer mes de l'any, quan es van lliurar 4.600 unitats del nou 'crossover'.

Seat inicia així el sisè exercici consecutiu de creixement en les vendes, després de tancar l'any passat amb un increment del 14,6% i sumar una pujada acumulada del 45,9% entre 2012 i 2017.

El vicepresident Comercial de Seat, Wayne Griffiths, ha indicat que la companyia ha començat el 2018 amb un resultat "excel·lent", el volum de vendes més important de la seva història, i segueix amb la mateixa tendència positiva de 2017. Ha afegit que l'Ateca va permetre a la marca créixer de forma molt sòlida l'any passat i ha augurat que l'Arona liderarà el creixement en les vendes durant 2018, afegint-se a l'Eivissa i al Lleó, el model més venut.

Griffiths ha subratllat que, a més de créixer als seus mercats clau, al gener la companyia també ha fet dos passos endavant en l'estratègia d'internacionalització: l'inici de la comercialització del nou Eivissa a Algèria, fet en aquest país, i l'obertura del primer concessionari a Nova Zelanda.

El gener, Espanya, Alemanya i el Regne Unit han mantingut el fort augment en les vendes amb què van tancar el 2017: Espanya encapçala els lliuraments de Seat amb 8.000 vehicles venuts (+20,3%), per davant d'Alemanya (6.500; +12,0%) i Regne Unit (4.200; +9,9%).

Algèria s'ha alçat com el quart mercat de la marca amb un volum de vendes més important en l'arrencada de l'any, amb 2.200 vehicles entregats al gener. També creixen de forma significativa França (2.000; +15,1%) i Àustria (1.900; +7,4%), on la marca s'ha situat per primera vegada com una de les tres més venudes al país.