Seat reactiva la producció de la línia 1 de la planta de Martorell després d'un incendi a la planta d'un proveïdor. Els Bombers de la Generalitat van rebre l'avís la nit de dimarts passat, quan un foc va afectar una cabina de pintura industrial, el magatzem, una paret estructural i plafons de formigó armat de la fàbrica d'Abrera.

La planta, on es fabriquen el Seat Ibiza i el Seat Arona, suspèn de dimecres a divendres els torns de producció a les línies 2 i 3. La línia 2, que produeix el model León, i la línia 3, que fabrica l'Audi A1, entraran en funcionament només la tarda d'aquest dimarts per poder posar en marxa la línia 1.

La companyia s'ha vist obligada a mantenir la suspensió d'algunes línies a causa de la manca de subministrament de tabliers. Això es deu a la necessitat de buidar els fluxos a l'àrea de pintures fins a l'entrada de muntatge amb els vehicles pendents de fabricar, de manera que els models de l'L2 i L3 es fabricaran amb l'estoc de què disposa la fàbrica.

Seat Martorell (Barcelona)

Fàbrica Seat de Martorell (Barcelona)

La suspensió ha afectat els torns de tarda i de nit de dimecres, i els torns de matí, tarda i nit de dijous i divendres, tenint en compte que durant el cap de setmana la producció s'atura, com també ha afectat el torn de matí de dilluns.

Seat farà una reunió divendres per valorar la situació, que es sumarà a la d'aquest dimarts al matí i a les fetes dilluns, que arriben després que la companyia comencés a treballar dijous en les diferents alternatives per reprendre la producció a la planta de Martorell.