Seat va registrar una pèrdua operativa de 271 milions d'euros fins al juny, davant el benefici de 216 milions d'euros un any abans, per l'impacte del tancament dels concessionaris en la majoria de mercats europeus i pel cessament temporal en la producció a causa de la Covid-19.

Seat ha informat avui que la xifra de negoci es va situar en el primer semestre en 3.749 milions d'euros, un 40,2% menys que un any abans (6.266 milions d'euros). La marca catalana va lliurar entre gener i juny 193.400 automòbils, un 38,5% menys que en el primer semestre del passat exercici (314.300 unitats).

La marca més venuda a Espanya

Així i tot, la quota de mercat de Seat a la Unió Europea va créixer en el primer semestre del 2020 (del 3,2% al 3,3%) i Seat va ser, a més, la marca més venuda a Espanya, segons la pròpia companyia.

Seat confia "en una recuperació de les vendes, al menys parcial, en la segona part de l'any que es tradueixi en uns millors resultats financers en el segon semestre del 2020".

"L'ambició de Seat és seguir creixent a Europa un cop se superi la pandèmia i treballa per assegurar el creixement de Seat i de Cupra, i el llançament de models com la nova família del León i el Cupra Formentor", afegeix.