Seat, amb seu a Martorell (Barcelona), ha estat escollida pel Grup Volkswagen per coordinar l'expansió al nord de l'Àfrica i definir l'estratègia de les marques del grup automobilístic establertes en aquesta regió, identificat sinergies i impulsat acords de col·laboració amb altres empreses.

En un comunicat aquest divendres, l'automobilística catalana ha indicat que aquesta decisió s'emmarca en l'estratègia de Volkswagen de descentralitzar la seva estructura per "guanyar en rapidesa i eficiència".

A més ha destacat que Seat té per objectiu incrementar la presència internacional fora d'Europa i reforçar la presència als cinc continents, i ha assenyalat que el nord de l'Àfrica és una de les zones clau per a la seva globalització, pla en el qual ha subratllat que Algèria "exerceix un paper essencial".

En concret, aquest país nord-africà és un dels cinc mercats mundials amb un volum de vendes més important de Seat el 2018, juntament amb Alemanya, Espanya, el Regne Unit i França, i en el que ha indicat que els lliuraments creixen a un ritme més alt, amb 10.700 vehicles venuts entre gener i maig, davant els 1.000 durant el mateix període de l'any anterior. També compta amb una presència sòlida en altres països del nord de l'Àfrica com el Marroc i Tunísia.

El president de Seat, Luca de Meo, ha afirmat que el Grup Volkswagen ha escollit a Seat per a aquesta tasca "després de l'èxit del projecte iniciat en Algèria amb la planta d'acoblament de Relizane, que està funcionant a plena capacitat", i que ha fet créixer les vendes de l'empresa en aquest país. "És una responsabilitat liderar l'estratègia del grup en una regió emergent com el nord de l'Àfrica i l'assumim convençuts que podem fer-ho", ha emfatitzat.