El llançament dels nous cotxes Ibiza i Arona de Seat ja ha suposat una inversió de 900 milions d'euros. Així ho ha confirmat el president de Seat, Luca De Meo, que ha volgut deixar clar que la inversió (la més alta que la firma automobilística ha destinat a nous models) és una nova demostració del seu ferm compromís amb el desenvolupament econòmic de Catalunya. "Som més que una fàbrica", ha destacat De Meo davant l'atenta mirada del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, que ha realitzat la seva primera visita a les instal·lacions de Seat a Martorell. La metàfora futbolística ha aixecat un esclat de somriures entre els assistents poques hores abans del transcendental partit entre el Barça i la Juventus. 

Coincidint amb l'inici de la producció en sèrie del nou Ibiza, el president de Seat ha recordat que Martorell és pionera en tecnologies avançades (ulleres intel·ligents, vestit "exosquelet", drons o robots autònoms) i representa el 4% del PIB català i el 10% de les exportacions de Catalunya. "Aquesta inversió demostra el nostre compromís amb el desenvolupament econòmic del país i ratifica el nostre lideratge com el primer inversor industrial en R+D. Seat desenvolupa un paper clau des del punt de vista inversor, tecnològic, industrial i laboral, així com per a la generació de riquesa i benestar", ha afegit. 

Per la seva banda, el president de la Generalitat ha agraït l'evolució econòmica positiva de la firma automobilística així com el seu compromís amb el sector industrial català i la captació d'inversió per part del grup Volkswagen. A canvi, "sempre que faci falta, el Govern estarà al vostre costat." Moment idoni per reivindicar amb "orgull" la relació entre Catalunya i Seat com un mirall de país: vocació industrial, ambició per no resignar-se i obertura al món. "Hi ha una Catalunya-Seat, una Catalunya que és conseqüència directa de la Seat, una Catalunya que ens parla de fàbriques, que ens parla de diferents municipis, de models d'automòbils, de moltes famílies... I d'aquesta Catalunya-Seat ens sentim molt orgullosos com a país", ha assegurat Puigdemont. 

Els nous models

Tant l'Ibiza com l'Arona (tot terreny urbà de petites dimensions) es desenvoluparan íntegrament a la línia 1 de la fàbrica de Martorell que passarà de dos a tres torns de treball per afrontar la demanda dels nous models. Això no implicarà a priori noves contractacions ja que s'incorporaran treballadors de la línia 2 dedicada al León. S'espera que el nou Ibiza arribi als concessionaris a partir del juny mentre que per comprar l'Arona s'haurà d'esperar fins després de l'estiu.

Just abans de finalitzar la seva visita, Puigdemont i De Meo encara han pogut compartir una estona més donant una volta amb el nou Ibiza per una fàbrica que és més que una fàbrica. Una bona manera d'escalfar motors per aquesta nit de Champions.