El president de la CEOE, Joan Rosell, ha afirmat avui que l'ocupació "fixa i segura" és un concepte del segle XIX i en el futur caldrà guanyar-se la feina "cada dia", mentre que ha advocat per ensenyar els nens a innovar i emprendre des de les guarderies.

En el marc de la presentació d'un informe sobre digitalització de l'economia, elaborat per Roland Berger i Siemens, Rosell ha afirmat que el procés és un repte "polític, econòmic i social" davant del qual només hi ha dues opcions: mirar-lo absorts o aprofitar-ho.

Rosell ha subratllat que els Estats Units han liderat la transformació digital, i ha afirmat que perquè Europa guanyi terreny és imprescindible la creació d'un mercat únic digital. Segons el seu parer, és vital per a Europa i Espanya "adaptar-se i agafar el tren" perquè la digitalització incrementa el PIB en "punts", transforma els negocis, rebaixa costos i incrementa la competitivitat.

A parer del president de la patronal espanyola, moltes empreses ja ho estan fent i, lamentablement, el sector públic va per darrere del privat a causa que les seves estructures són massa antigues, burocràtiques i mastodòntiques.

Regulació digital "absurda"

El president de la CEOE ha reclamat que, almenys, es destini el 2% del PIB a I+D+i i ha demanat que a Europa es deixi de pensar només en com reglamentar la transformació digital, perquè, ha recordat, ja hi ha massa regulació "absurda" que té molts costos. "Cal reformar a consciència i prioritzar la innovació i la formació (...). Per a Europa és clau el mercat únic digital. Hauria de ser la prioritat de la Comissió Europea", ha afirmat Rosell.

"Els polítics han d'entendre-ho primer, segon creure-s'ho i tercer apostar-hi. Les empreses espanyoles ja ho estem fent", ha afegit. El president de la CEOE ha reclamat una formació digital "seriosament" des de les guarderies a la universitat, i ha considerat que és "clau" ensenyar als nens "que cal emprendre i innovar".

Segons l'estudi, en el qual han participat més de cent directius d'empreses espanyoles, la pràctica totalitat de les companyies coincideix a assenyalar que la transformació digital ofereix beneficis quantitatius, com per exemple estalvis de costos de fins al 20%, i qualitatius, pel seu impacte en el benestar dels empleats.

120.000 milions per la digitalització

A nivell macroeconòmic, la digitalització podria implicar un increment de 120.000 milions sobre el valor afegit brut (VAB) el 2025 als sectors analitzats (telecomunicacions, turisme, serveis financers, transports, infraestructures, farmàcia, salut, energia i indústria).

Per als responsables de l'informe, és imprescindible una acció concertada público-privada per millorar la competitivitat de l'economia espanyola a través de l'aposta digital, i Europa ha d'avançar cap al mercat digital únic per poder competir amb altres focus d'avantguarda, com són els Estats Units i alguns països del sud-est asiàtic.