Restalia ha tancat un 2023 amb fort creixement fora d'Espanya, l'impuls de les seves marques més joves i la celebració d'aniversaris en dues de les seves ensenyes més veteranes.

En l'àmbit internacional, Restalia ha continuat exportant la seva marca Espanya, especialment gràcies a 100 Montaditos, l'ensenya de temàtica espanyola amb més presència a l'estranger. El seu creixement i expansió s'ha mantingut constant als Estats Units, amb dos nous locals en Florida -Miami. La cadena també ha incrementat la seva presència a Llatinoamèrica, on ha inaugurat nous restaurants, un d'ells a Panamà i uns altres tres a Guatemala.

Europa continua sent un mercat clau en la internacionalització de Restalia. Amb l'obertura del seu primer 100 Montaditos a Amsterdam i la seva primera flagship de The Good Burger (TGB) a Roma, la companyia materialitza el projecte "Capitals del Món", l'objectiu del qual és impulsar el seu creixement internacional i tenir presència a més de 40 grans ciutats al voltant del món.

En 2023 Restalia també ha assolit la fita d'operar les seves cinc marques a Portugal i és que, a la presència de 100 Montaditos, TGB, Pepe Taco i Panther Coffee al país veí, s'ha incorporat La Sureña.

Aniversari

L'any que acaba d'acabar ha estat d'importants aniversaris a Restalia, especialment per a dues de les seves ensenyes més veteranes. 100 Montaditos va celebrar els 15 anys de la seva promoció estrella, l'Euromania. Va ser llançada el 2008 com una oferta "mai no vesteixi oferint tots els productes de la carta a 1 euro", promoció que es manté pràcticament inalterable 15 anys després. Una estratègia que va aconseguir fidelitzar el consumidor i va catapultar cap al més alt a la companyia en un moment convuls en què la resta dels operadors queien més d'un 30% mentre que 100 Montaditos creixia a doble dígit.

L'ensenya més reconeguda de Restalia ha tancat, a més, l'any demostrant la flexibilitat del concepte amb l'obertura de nombroses unitats de diversos formats (locals a peu de carrer o en centres comercials, kioskos, foodcourts, etc), en poblacions de diferent mida com Palma de Mallorca, Alacant, Gran Canària, Jaén, Albacete, A Coruña, Sevilla, Jerez, Port Santa María o València; a més d'altres inauguracions a Santander, Múrcia, Torrevieja, Còrdova o diferents municipis de Madrid.

The Good Burger (TGB) també ha celebrat el seu desè aniversari, continuant amb el seu pla d'expansió a Espanya i el seu salt a Llatinoamèrica, a més de la inauguració del seu primer 'flagship' a Roma.

Les marques més joves

Restalia ha potenciat durant 2023 les seves marques més joves, Panther Coffee i Pepe Taco. Panther Coffee es troba en ple creixement amb l'obertura de nous locals en zones estratègiques de Madrid, com a Príncipe Pío i la pròxima al carrer O'Donnell, o la futura a València.

Pepe Taco, per la seva part, s'ha estrenat a Valladolid i ho farà molt aviat a Catalunya, a més de continuar creixent a Comunitat Valenciana i Madrid, amb l'objectiu de consolidar-se com a opció principal de menjar mexicà sota el concepte 'smart cost'.

Restalia centrarà en el creixement internacional gran part dels seus esforços de cara a 2024. Després de l'obertura d'Amsterdam, la companyia ja està treballant a nous emplaçaments a Praga, Varsòvia i Dublín. El mercat europeu, per tant, serà el gran focus, amb Portugal al capdavant. Al país veí, l'expansió estarà liderada per 100 Montaditos i TGB, a més de La Sureña, marca que s'impulsarà el 2024. També estan confirmades inauguracions de Panther i Pepe Taco. El bon comportament de la companyia a Portugal el fa preveure duplicar la seva presència el 2025, fins a assolir les 100 unitats al país veí.

Quant als Estats Units, no descarta la possibilitat d'expandir les seves marques en altres estats, si bé Florida continua sent la seva prioritat. A més, també aposten per l'obertura de locals de TGB. Referent a Llatinoamèrica, Mèxic continuarà sent un mercat clau, amb noves obertures de 100 Montaditos i també amb arribada de TGB després del salt de la marca a la regió, així com a altres països del continent.

Al mercat nacional, Restalia continuarà creixent i eficientando la seva xarxa de franquícies. Si el 2023 la venda comparable es va incrementar en un 11%, es preveu també una pujada de dos dígits de cara a 2024. Per a això, la companyia està treballant en la revisió de les seves marques, especialment 100 Montaditos, que experimentarà la transformació més gran en els seus 25 anys d'història.

A més del creixement nacional i internacional, la companyia afrontarà altres projectes clau, tant en en el que té a veure amb el seu portfolio d'ensenyes com en la seva contínua aposta per la innovació. Restalia es troba immersa també en la creació de projectes de digitalització i desenvolupament d'eines tecnològiques ('in-house') basades en intel·ligència artificial, iniciatives que seran totalment disruptives al sector de la restauració al nostre país.

La sostenibilitat serà un altre camp en el qual la companyia continuarà treballant, impulsant l'ús de material reutilitzable o renovant el seu compromís per continuar afavorint l'increment de dones emprenedores dins de la seva xarxa de franquícies.