Repsol i Telefónica Espanya han constituït una societat per al desenvolupament del negoci d'autoconsum fotovoltaic, en ple creixement al país. La nova societat, una vegada obtingudes les aprovacions regulatòries requerides, oferirà una solució integral d'autoconsum a clients particulars, comunitats de veïns i empreses, tant pimes com grans companyies, mitjançant la instal·lació de panells solars. L'acord, segons han informat ambdues companyies en un comunicat, obre la porta que ambdues companyies impulsin conjuntament altres serveis energètics a la llar i a les empreses.

Telefónica aporta a l'aliança, a més de la capil·laritat dels seus canals i la seva fortalesa en la distribució, la seva capacitat tecnològica per dotar a les instal·lacions d'una connectivitat diferencial al mercat. Per la seva part, Repsol sumarà la seva experiència en autoconsum i multienergia a Espanya, la qual cosa possibilitarà oferir als clients d'aquest nou negoci conjunt una tarifa elèctrica exclusiva que complementi a la seva instal·lació fotovoltaica. La nova societat tindrà el seu propi equip gestor, que unirà el coneixement i experiència d'ambdues companyies. Igualment, comptarà amb especialistes que cobriran totes les necessitats dels clients: des d'aclarir les possibilitats que els ofereix l'autoconsum, assessorar sobre el disseny d'instal·lació que millor satisfà les seves necessitats, o respondre a qualsevol pregunta sobre el seu funcionament una vegada que estigui generant energia o dels serveis postvenda.

Disponible en uns mesos

L'oferta de la nova societat, que estarà disponible en uns mesos quan s'obtinguin les autoritzacions reguladores, serà personalitzada per a cada tipus de client segons el seu nivell i hàbits de consum, buscant maximitzar els estalvis sobre la seva factura actual de la llum. Entre altres beneficis, inclourà una aplicació mòbil per al control de la instal·lació i l'optimització contínua de la despesa energètica, un finançament personalitzat per a cada tipus de consumidor i altres serveis de valor afegits vinculats a la instal·lació fotovoltaica.

Per al president de Telefónica Espanya, Emilio Gayo, aquest és un acord estratègic entre dues companyies líders per construir una proposta de valor "sòlida i innovadora" per a particulars i empreses, que, a més de gestionar eficientment la seva despesa i estalviar, contribuiran a crear una societat més sostenible. Per la seva banda, la directora general de Client i Generació Baixa en Carboni de Repsol, María Victoria Zingoni, ha indicat que aquesta "important associació" mostra l'aposta d'ambdues companyies pel consumidor, que cada vegada més vol ser partícip de la transició energètica produint la seva pròpia energia. Repsol compta amb més de 3.700 MW de capacitat total instal·lada de generació de baixes emissions i amb 1,35 milions de clients d'electricitat i gas.