Renfe posarà en servei a partir del 17 de juny 17 trens AVE al dia per sentit entre Barcelona i Madrid, un fet que suposa un augment del 20,5% en l'oferta comercial d'alta velocitat de l'operador. Així reacciona la companyia al seu nou competidor, Ouigo, de l'operadora ferroviària francesa SNCF, que des d'aquest mes ha iniciat seves operacions a Espanya.

Dels 17 serveis per sentit al dia, n'hi haurà 7 de directes entre la capital catalana i l'espanyola, i 10 més amb parades a Figueres, Girona, Camp de Tarragona, Lleida, Saragossa, Calatayud i Guadalajara. D'altra banda, a partir del 23 de juny es posarà en marxa el servei 'low-cost' de Renfe, l'Avlo, que permetrà oferir 42 circulacions diàries -21 per sentit- en el corredor Figueres Vilafant-Madrid. Amb l'augment d'oferta el 7 de juny, Renfe ven bitllets des de 25 euros per trajecte.

La competència

De moment, Ouigo només operarà la línia Madrid-Barcelona, amb parades a Saragossa i Tarragona, amb cinc serveis d'anada i cinc de tornada, per posteriorment estendre la seva oferta a les línies amb València i Alacant (per a finals del 2021), i amb Còrdova, Sevilla i Màlaga (el 2022), fins a 30 freqüències. Més endavant no descarta obrir línies amb el nord d'Espanya una vegada estigui acabada la infraestructura (la Y basca).

Ouigo @abalosmeco

Imatge: El nou servei de Ouigo / Ouigo

Preus baixos

Després d'un retard d'uns mesos a causa de la crisi de la Covid, Ouigo surt al mercat amb preus molt més barats que Renfe, concretament un 50%, i que, en tarifa promocional, ha llançat bitllets a 9 euros i a 5 euros en tarifa plana per a nens.

La companyia operarà amb 14 trens Alstom Euroduplex de doble pis, que circularan per primera vegada sobre les vies d'alta velocitat d'Espanya i que disposen de 509 places i un servei de bar a bord. Alstom serà també la companyia encarregada del manteniment.

L'empresa, que ha invertit 600 milions d'euros per al seu desembarcament a Espanya, preveu crear més de 1.300 llocs de treball entre directes i indirectes i comptarà amb 40 maquinistes, tots ells espanyols i confia a generar 150 milions d'euros l'any només amb l'impacte del turisme. Des del seu llançament el 2013, Ouigo ja ha venut 50 milions de viatges a França.

Imatge principal: Un tren Avlo de Renfe / Renfe