La companyia de bellesa Avon assegura, al seu segon Informe sobre el Progrés Global de les Dones, que n'existeix una de mancada de progrés en àrees com la igualtat de gènere i salarial, així com en les oportunitats, el control sobre la presa de decisions i la seguretat de les dones.

Les dades de l'estudi, que reflecteix les opinions de 7.000 dones del Regne Unit, Itàlia, Romania, Polònia, les Filipines, Turquia i Sud-àfrica, mostren un augment del 46% al 52% de les dones que consideren que existeixen desigualtats quant a ingressos i salaris, mentre que el 89% estan d'acord en què els estereotips són un obstacle per a la igualtat d'oportunitats, davant el 83% de 2023.

Obstacles en el treball

Així mateix, la investigació conclou que la flexibilitat i l'autonomia en el treball són un altre dels grans problemes per a les dones. Segons va detallar Avon, el 53% de les enquestades creu que encara existeixen barreres que els impedeixen de crear la seva pròpia empresa. Entre aquests obstacles, el 20% reconeix que la falta d'igualtat de gènere és una d'elles, un increment del 6% respecte a 2023.

A nivell empresarial, l'informe també assenyala un ascens, des del 56% fins al 61%, de les dones que observen una menor representació femenina en les empreses en comparació amb els homes. Al seu torn, el 57% creu que per a les dones és més difícil assolir un càrrec directiu en una empresa, quan el 2023 va ser el 54%.

En la mateixa línia, gairebé un terç de les dones (31%) afirmen sentir prejudicis per part dels empresaris sobre quines funcions es consideren "més adequades" per a elles respecte al 27% de l'any passat. També ha crescut fins al 28% l'opinió que ser dona repercuteix negativament en les seves opcions en acabar els estudis.

Espais segurs

Preguntades per la seva percepció de la seguretat en diferents llocs, el 72% de les enquestades no perceben seguretat quan caminen o fan exercici a la nit, mentre que el 55% tenen la mateixa sensació quan viatgen en transport públic o amb taxi.

De la mateixa forma, les dades revelen que el 35% de les dones s'han sentit incòmodes en el lloc de treball pel seu sexe; el 17%, insegures; i el 16%, assetjades. Un altre 35% també assevera que alguna companya els ha confessat alguna vegada haver patit maltractaments en mans de la seva parella. No obstant això, Avon subratlla que els llocs de treball "també poden ser un refugi per a les dones", segons van indicar el 43% de les dones a l'enquesta.

La tasca d'Avon

El director general d'Avon, Kristof Neirynck, va assegurar que "aquest estudi demostra que encara estem molt lluny d'aconseguir la igualtat de gènere" perquè "el món està desequilibrat i hem de fer més per crear oportunitats perquè les dones contribueixin a l'economia, participin en el treball i desenvolupin el seu potencial".

Així mateix, Neirynck va reivindicar la tasca d'Avon com el model de negoci "que permet a les dones tenir més opcions, flexibilitat i llibertat per guanyar diners d'una manera que funcioni per a elles". Una empresa que "està creant noves formes perquè les empresàries aprofitin les oportunitats de participació econòmica i desenvolupament personal perquè un món millor per a les dones és un món millor per a tothom", va concloure el director general.

Des de fa 138 anys, Avon porta donats més de 1100 milions de dòlars a nivell global a causes vinculades estretament amb el benestar de la dona. Per la seva part, Avon España s'ha sumat a aquest compromís global a través de projectes juntament amb la Societat Espanyola d'Oncologia Mèdica i el Grup Geicam, i una aportació de més de 100.000 euros en quatre anys amb l'associació Dones Unides contra el Maltractament (MUM).

A més, sota el lema d''Alça la veu i brilla' i amb motiu del Mes Internacional de la Dona, Avon España organitza una campanya especial de donació a favor de la MUM a través d'un pack solidari compost per un necesser d'edició limitada i el to Burgunduy del nou pintallavis Hydramatic Shine.