El Banc d'Espanya va rebre 21.337 reclamacions el 2020, un 45,8% més que durant l'any anterior, any en què es van registrar 14.638 queixes, segons dades publicades aquest divendres pel Banc d'Espanya.

Els préstecs hipotecaris sempre han estat el motiu principal de les queixes, segons exposa l'organisme, però durant l'any marcat per la pandèmia de la Covid es van disparar les queixes relatives als comptes i els dipòsits, així com per les targetes, a causa de les operacions fraudulentes derivades del comerç electrònic.

Segons la informació provisional facilitada pel banc, de les 5.294 reclamacions que són competència de l'organisme estatal, s'han resolt a favor del client gairebé el 70%.

 

Augment dels problemes

Els problemes relacionats amb l'ús de les targetes va ser el 2020 una de les causes de l'increment de queixes al Banc d'Espanya. L'entitat explica que es van registrar operacions fraudulentes derivades del comerç electrònic, una modalitat comercial que s'ha vist en auge a causa de la pandèmia de la Covid. Part de la problemàtica també es va deure a la contractació de targetes revolving, les quals ajornen les disposicions en efectiu associades a una compra.

Pel que fa a les reclamacions relatives a comptes i dipòsits, els motius de reclamació més freqüents van tenir a veure amb el cobrament de comissions i els bloquejos i restriccions en l'operativa de compte.

Fins avui, de les 5.294 reclamacions que són "competència del Banc d'Espanya i es troben completament documentades", s'han resolt a favor del client gairebé el 70%, xifra similar a la dels anys anteriors (73,1% el 2019 i 70,6% el 2018).

Segons l'organisme, aquestes xifres s'ajustaran en les pròximes setmanes perquè encara s'han de tramitar els 2.224 expedients encara oberts, perquè es van rebre durant les últimes setmanes de l'any passat i, per tant, es troben encara dins del termini de resolució.