Logo Banc Sabadell Economia

"Jo soc el clar exemple de fracàs escolar. Amb 18 anys vaig deixar d'estudiar, vivia amb el meu avi que no em podia ajudar amb els deures i vaig patir durant les classes per la meva dislèxia". Amb aquesta premissa es defineix Morgan Eberoni, un emprenedor nascut a França que ha viscut a diferents països europeus i que fa sis anys va decidir aterrar a Barcelona. Després de més de deu anys d'experiència en una companyia d'estudiants i una pandèmia mundial, l'empresari va decidir fundar Profe.com, una plataforma de reforç acadèmic per ajudar als estudiants amb els deures, optimitzar la comprensió de totes les assignatures i preparar als joves pels exàmens. "Vaig començar amb la idea a finals de l'any passat i al maig ja llançàvem la plataforma, va anar tot molt rodat i esperem que així continuï". Eberoni explica que des de Nuclio --venture builder que impulsa empreses emergents-- es van posar en contacte amb ell per emprendre el negoci i que menys d'un any després ja compten amb 11 treballadors, 50 professors, més de 200 alumnes i 2.500 hores de classe impartides.

Com funciona la plataforma? L'usuari es registra, se li fan algunes preguntes sobre el seu nivell i les seves necessitats acadèmiques i ja pot començar amb les matèries. L'estudiant podrà reservar les classes que vulgui i tindrà la possibilitat de resoldre dubtes en pocs clics. Les classes són en línia, individuals i de temàtiques diferents. "El 98% dels alumnes que ens contacten són per resoldre dubtes sobre matemàtiques, física i química, que pels estudiants són les més complicades; tot i això, també hi ha molta demanda en llengües, especialment l'anglès, i altres temaris complicats pels més joves". La pàgina compta amb professors personalitzats, classes particulars en línia, un xat de dubtes i deures, cursos intensius en directe, contingut vídeo amb biblioteca multimèdia i assessorament gratuït pels nous usuaris. "Aquesta metodologia ajuda als estudiants a desenvolupar les seves capacitats de raonament. Com que són classes individuals, l'alumnat participa de manera activa i això té un impacte directe positiu en el seu progrés acadèmic". 

Objectius de l'empresa

El target del negoci és de nens de sis anys --primer de primària-- fins al batxillerat. Sobre si es plantegen ampliar aquesta forquilla d'edat, Eberoni afirma que "de moment no" i que els propòsits a curt termini són uns altres. De fet, l'empresari indica que els objectius de Profe.com passen per doblar la xifra d'estudiants i obrir a nous mercats. "Actualment, només estem a Espanya, però volem arribar a diferents països d'Europa com Itàlia, França o Alemanya", assenyala l'emprenedor, que afegeix que una de les finalitats de l'empresa és instal·lar-se a Llatinoamèrica. "El 10% de les nostres visites provenen de països de Llatinoamèrica, així que més endavant també ens agradaria tenir presència allà". Sobre els estudiants, el 65% dels usuaris registrats estan a l'ESO, el 20% al batxillerat i la resta són alumnes de primària. "És evident que d'estudiants de primària són els que menys en tenim perquè no tenen tants deures ni exàmens".

El model de negoci de la companyia és el de subscripció. La plataforma ofereix tres tarifes i els pares escullen la més adequada pel seu fill. Segons Eberoni, el preu per classe és entre un 20 i un 25% més econòmic que el d'una classe de repàs tradicional "i el ventall de productes que ofereix és molt més ampli", segons el fundador. De fet, Profe.com compta amb una biblioteca virtual perquè els alumnes que no necessiten una hora sencera de repàs puguin fer alguna consulta. "Oferim material autodidacta, vídeos i temari perquè l'estudiant pugui fer consultes en 5 o 7 minuts", argumenta l'emprenedor, que agrega que "vivim en una societat que busca la immediatesa i que no els podem fer esperar". El maig del 2022 la start-up catalana va tancar una primera ronda de finançament de 450.000 euros i preveu tancar-ne una altra a principis de l'any que ve. "Comptarem amb els inversors de la primera ronda i esperem sumar-hi algun venture capital més". La xifra? Entre 1 i 1,5 milions d'euros. "Les mètriques són molt positives, volen seguir amb nosaltres i nosaltres amb ells". L'empresa preveu ser rendible a finals de l'any que ve "quan tinguem entre 1.000 i 1.500 alumnes", indica l'empresari, que afegeix que "calculem que serà abans del 2024". Sobre la competència, Eberoni assenyala que "hi ha molts marketplace al mercat" però que cap compta amb una plataforma privada, amb classes personalitzades i amb xat propi. Com veu Profe.com en cinc anys? L'emprenedor espera que la start-up sigui "una escola online, no només amb classes particulars" i que aposti realment per la "nova generació d'alumnes, amb classes més personalitzades i amb una clara aposta per l'online".