La producció de cava a Espanya va baixar un 12,1% el 2018 en acumular els efectes de la caiguda de vendes de la campanya de nadal de 2017, per a la qual hi havia unes expectatives de venda majors i que van fer que es produís més i després s'acumulés estoc en no complir-se. Tot i que el president de la Denominació d'Origen Cava (DO Cava), Javier Pagés, acompanyat pel director de l'Institut Català de la Vinya i el Vi (Incavi), Salvador Puig, no va voler utilitzar el terme 'boicot', va comentar l'efecte de les "turbulències" per explicar la disminució de vendes a la fi de 2017 i la incidència que ha tingut en l'evolució de la producció de cava en el mercat nacional durant l'any passat: "Jo la paraula boicot l'evito".

En una roda de premsa celebrada ahir, Pagès remarca que, tot i que la caiguda del 12,1% en expedicions —producte acabat per les bodegues— "pot semblar important", les dades del consum de cava a Espanya mostren que el 2018 no va disminuir sinó que va créixer tant en volum com en valor, amb un augment del 0,3% i 2,9%, respectivament. Alhora, assenyala que aquesta tendència es "confirma" amb les dades de producció de cava registrats per al primer trimestre de 2019, amb una pujada del 33,4% per al mercat interior i del 0,8% per al mercat exterior.

La DO Cava va produir un total de 244 milions d'ampolles el 2018, un 3,2% menys respecte a l'any anterior, per un valor de 1.146,8 milions d'euros, un 0,2% menys, i va exportar 165 milions d'ampolles, un 1,8% més respecte a l'any passat i amb un valor un 4,3% superior.