El segment de l'alta rellotgeria manté la seva fortalesa i, prova d'això, és la gran expectació que generen noves col·leccions i peces úniques mentre firmes consolidades del sector del luxe també han apostat per ampliar la seva proposta i oferir un servei 'pre-owned' per als amants i col·leccionistes de rellotgeria i el vintage.
El mercat d'alta rellotgeria continua així la seva expansió, amb Europa mantenint-se com un centre neuràlgic gràcies a la demanda local, la recuperació del turisme i a l'adaptació de les grans marques a les noves tendències de consum.
I entre aquestes tendències ha emergit amb força el 'pre-owned', que comporta darrere una aposta també estratègica per part de les grans firmes de luxe i alta joieria. La combinació de sostenibilitat, seguretat, transparència i tendències han portat al sector a proposar una proposta més conscient i alineada amb la circularitat i amb donar una segona vida a rellotges únics.
A Espanya, el referent en llançar aquest servei ha estat la firma d'alta joieria Rabat, que de la mà de 'Rabat Pre-Owned & Vintage', ha buscat oferir la possibilitat de redescobrir rellotges amb una història única de les ensenyes més icòniques. La companyia és la primera firma espanyola en apostar d'aquesta manera tan decidida per aquest segment pre-owned en alta rellotgeria davant de la demanda real que hi ha en mercat. Els valors claus de la seva proposta es basen en la transparència i en l'ètica a tot el procés d'adquisició de les peces, així com en el manteniment oficial, la legitimitat i l'autenticitat, a més de l'atenció personalitzada en el procés de compravenda del rellotge.
Juntament amb Rabat, també destaquen en aquest segment Watches of Switzerland, amb programes que permetin que d'articles exclusius amb un cicle de vida sense caducitat puguin ser gaudits per altres en les mateixes condicions en què es van manufacturar, o Bucherer, que va apostar per fer aquest salt en constatar que els seus clients i compradors potencials mostraven gran interès per rellotges atemporals, pel seu atractiu emocional i la sostenibilitat.
La participació de totes aquestes grans firmes al mercat pre-owned ha augmentat la confiança dels consumidors en la compra de rellotges de segona mà. I, segons detalla Boston Consultoria Group, el 2026 es calcula que més del 30% de la rellotgeria de luxe correspongui a rellotges de segona mà.
Tant l'alta rellotgeria com el mercat de preowned estan projectats a créixer de forma significativa en els propers anys catapultats per diversos factors: la combinació d'innovació, la personalització i la sostenibilitat i un públic divers i conscient de la qualitat de cada peça i l'impacte ambiental.
SUBHASTES RÈCORD
Juntament amb la 'pre-owned', la joieria i rellotgeria de luxe també aixequen gran expectació en un altre mercat: les firmes especialitzades de subhastes. Aquest juliol, Segre va subhastar un Patek Philippe per 900.000 euros, amb un preu de sortida de 30.000, que es va convertir en una rematada rècord, el segon més alt en aquest model de rellotge al món (1.0602.000 euros amb la comissió). Segons destaca la mateixa sala, aquesta peça de luxe silenciós va marcar una fita, competint per ell catorze telèfons, deu d'ells estrangers de països com Singapur, Japó o Estats Units, juntament als que hi havia a la sala.
La referència del rellotge era 2497, històricament important, i es va fabricar des de 1951 fins que es va suspendre el 1963. Va ser el primer rellotge de polsera amb calendari perpetu i busca dels segons central del món i va continuar sent l'únic en la història de Patek Philippe fins que 30 anys després el 1993 es va introduir la referència 5050, segons es detalla, que afirma que és una referència "rara i buscada".
Aquest tipus d'operacions venen a confirmar, segons els experts, el gran interès que desperten aquestes peces entre col·leccionistes que saben entendre la qualitat i singularitat que guarda cada una i pel que estan disposats a licitar. En els últims anys, en altres cases de subhastes de fama internacional s'han venut peces per milionàries xifres, confirmant l'auge per l'exclusivitat i l'artesania.
De fet, Christie's ha afirmat aquest any que el sector luxe continua sent el principal punt d'entrada per als nous compradors, entre ells, els de la Generació Z van créixer un 65%, impulsats per bosses, rellotges i estampats.