El Port de Barcelona s'ha marcat com a objectiu reduir un 30% les emissions que genera amb la seva activitat el 2030 i disminuir, d'aquesta manera, la petjada de carboni. Així ho ha dit la presidenta del Port de Barcelona, ​​Mercè Conesa, en l'esdeveniment anual 'Go Green' que APM Terminals Barcelona ha celebrat aquest dimecres.

Conesa ha destacat l'aposta de l'enclavament portuari a favor del medi ambient, i ha recordat el pla d'electrificació dels seus molls perquè els vaixells es puguin connectar a la xarxa elèctrica quan amarrin i deixin de tenir els seus motors en marxa i generar emissions contaminants.

Per arrencar amb l'electrificació dels molls, el Port de Barcelona ha sol·licitat ja a Xarxa Elèctrica d'Espanya (REE) l'autorització per ampliar la potència, un tràmit administratiu que pot demorar entre 18 mesos i dos anys.

Conesa calcula que en un termini d'uns cinc anys després d'aquesta autorització es pugui començar a treballar amb els primers molls electrificats, i encara que l'objectiu és que tots ho estiguin, ha indicat: "Ens agradaria que els primers que es electrificaran fossin els més propers a la ciutat ".

APM Terminals Barcelona

La presidenta del Port de Barcelona també ha agraït la seva aposta pel medi ambient a APM Terminals Barcelona, ​​que deixarà d'emetre 1,07 tones anuals de diòxid de carboni amb l'adquisició de quatre vehicles elèctrics i panells solars per a la seva càrrega, segons ha dit el seu director general, Narcís Pavón.

Per la seva banda, el Head of Terminals Europe a APM Terminals, Igor Van Den Essen, ha afirmat que lluitar contra el canvi climàtic és un repte de gran envergadura: "Això és només el principi del viatge, del que podem fer junts amb la Comunitat Portuària i la societat ".