La plataforma imagin de CaixaBank ha crescut un 15% des de juny amb la incorporació de 400.000 usuaris des d'aquesta data, segons ha informat l'entitat aquest dilluns en un comunicat. Amb les noves incorporacions, la plataforma de serveis digitals i lifestyle ja compta amb 3 milions d'usuaris a data de tancament de 2020. CaixaBank va assolir una quota de mercat en banca digital del 32,8% durant l'últim trimestre de 2020

L'aplicació lidera el mercat dels neobancs i 'fintech', amb una quota de mercat del 14,6% segons un estudi de Smart Analytics. Segons l'entitat, el creixement de la plataforma es deu a la nova estratègia d'imagin de fidelitzar els seus clients amb serveis digitals, financers i no financers, i que no necessàriament implica donar-se d'alta com a client bancari. La nova estratègia també ha permès fidelitzar els clients ja existents a la plataforma. L'estudi mostra que més del 50% dels usuaris d'imagin utilitzen l'aplicació més de quatre vegades per setmana i assenyala que el passat 4 de gener es va assolir el rècord d'ús de l''app', amb 1,4 milions d'accessos.

Serveis digitals

Imagin desenvolupa l'oferta de productes per cobrir les necessitats d'estalvi i finançament de joves que comencen a tenir els seus primers ingressos i projectes. Per fer-ho, aposta per una operativa mobile only, sense comissions per a l'usuari i amb un llenguatge senzill i clar.

A més de l'oferta de productes financers, la plataforma ofereix als seus clients una comunitat entorn de cinc àrees temàtiques: música, videojocs, tendències, tecnologia i sostenibilitat, així com experiències i avantatges en viatges i mobilitat urbana.

També compta amb aplicacions per a nens de fins a 11 anys enfocada en l'educació financera, i per a adolescents d'entre 12 i 17 anys amb solucions perquè s'iniciïn en la gestió de les finances personals.

L'aplicació també és una plataforma d'innovació oberta que permet incorporar tecnologies i productes de tercers. En aquest sentit, cal destacar la col·laboració d'imagin amb Plug and Plag o Airbnb. També, amb la start-up internacional Almond, que permet als usuaris d'imagin estimar les seves emissions de CO2, oferint-los possibilitats de compensar-les.