El negoci internacional de l'activitat comercial de LaLiga s'ha accelerat i creixerà aquesta temporada un 86% respecte a l'anterior fins a assolir els 29,6 milions d'euros.

Un negoci que inclou l'activitat de les filials de La Liga a la Xina, Mèxic, Estats Units, Índia, Emirats, Singapur i Sud-àfrica a més de les joint venture a la Xina i els Estats Units amb socis estratègics en ambdós mercats per desenvolupar diverses oportunitats de negoci.

Els ingressos de les filials, que procedeixen essencialment de la comercialització de patrocinis i llicències d'ús de marca i imatge de LaLiga, inclouen a més una intensa activitat en xarxes socials per desenvolupar tota mena d'iniciatives i actuacions que impulsin la marca i permetin el desenvolupament d'altres negocis.

LaLiga ha accelerat als últims exercicis els seus plans de desenvolupament de les seves filials, la qual cosa ha permès que el pla de negoci per a aquesta temporada reflecteixi la generació d'un resultat operatiu de gestió positiu amb gairebé 12 milions d'euros conjunt de totes les seves filials i associacions estratègiques, quintuplicant així l'Ebitda de gestió de 2,31 milions assolit la temporada passada.

El fort increment de la facturació internacional es deu, sobretot, al bon funcionament de la joint venture als Estats Units, LaLiga North America, associada a Relevent Sports Group, que ha accelerat el seu pla de negoci i preveu assolir aquesta temporada uns ingressos de 10,8 milions d'euros davant els 3,2 milions de la temporada anterior. Un dels principals actius d'aquest acord és la creació de productes digitals dirigits a atreure audiència en un dels mercats més competitius de la indústria de l'esport i entreteniment.

Una regió en la que destaca tant l'acord amb Disney/ESPN tancat el maig passat per emetre els partits de LaLiga en aquest canal durant els propers vuit anys per 1.400 milions de dòlars com l'acabat d'anunciar acord a Mèxic amb Sky per un import superior a 500 milions, pel qual LaLiga duplicarà els seus ingressos audiovisuals en aquesta regió per a les pròximes vuit temporades.

A la Xina LaLiga opera una joint venture amb Mediapro i Super Sports Media que a més dels negocis tradicionals de llicències i patrocini desenvoluparà plataformes d'e-commerce i e-sports, a més d'impulsar negocis amb especial potencial al mercat asiàtic, com La Liga Business Sports.

Tots els negocis internacionals de LaLiga aprofiten els avantatges operatius que ofereix l'activació de xarxes digitals en tots els àmbits, tant per impulsar la imatge de marca com per generar comunitats d'usuaris entorn dels seus continguts propis, fonamentalment els partits de la competició, amb un volum anual pròxim a les 500 activacions. La Lliga preveu la monetització d'aquestes activitats de networking global a mitjà termini a través de l'impacte que poden tenir en els patrocinis, les llicències i les franquícies i també en plataformes com LaLiga Tech, LaLiga Xtra, LaLiga Gassroots o LaLiga Business School.