MRM Espanya, agencia digital avançada part de McCann Worldgroup, experta en el disseny, desenvolupament i implantació d'estratègies de màrqueting i comunicació a través de la creativitat, les dades i la tecnologia, va començar el 2022 un projecte de transformació, amb l'objectiu de convertir-se en una agència líder d'Experiència.
La idea va ser trobar un model que els permetés estructurar-se a partir d'unitats amb una visió molt més transversal, més innovadora i proactiva que les àrees tradicionals d'una agència. Per a això, van incorporar la metodologia Business Agility com a resposta a la necessitat d'integrar de manera més efectiva les dades, la tecnologia i la creativitat en les seves operacions. Aquest sistema els ha permès treballar de manera més transversal i proactiva, eliminant les sitges i jerarquies que impedien una resposta àgil i eficient a les necessitats dels seus clients.
El model provoca que les organitzacions siguin més competitives en l'era de la transformació digital i reeixides. La metodologia Business Agility requereix la participació de tots els departaments de la companyia en el desenvolupament de les solucions i ha de posar el client en el centre de totes les estratègies.
Per a María Martínez, directora general de MRM, l'objectiu en aplicar la metodologia "no era incrementar la productivitat o l'eficiència de l'operació" sinó trobar un model capaç d'integrar les diferents capacitats de l'agència, que permetés guanyar en intel·ligència, innovació i velocitat per adaptar-se al context canviant.
L'impacte del Business Agility en la satisfacció dels clients de MRM ha estat molt important. En una escala de 0 a 10, el TRR score de l'agència estava en el 8,0, la qual cosa implicava un acompliment notable, però després de la implementació de la metodologia Business Agile de situa actualment en un 8,7, el que representa un 10% per sobre de la dada benchmark de mercat.
"El treball dels equips, cada un d'ells amb els seus clients en el centre, ha fet evolucionar de forma molt positiva la percepció del valor que MRM Espanya aporta a les marques locals i globals per a les quals treballem", assegura Martínez.
L'executiva de MRM precisa que abans d'iniciar el canvi "cal estar segurs que l'agència té una raó de ser comuna: "Una aspiració tan poderosa que faci que valgui la pena qüestionar-se el modus operandi actual, ser resilient davant d'aquests petits dolors que sempre genera el canvi, i tolerant amb el fracàs i la frustració que tots sentim quan recorrem el camí de l'exploració. Si es troba aquesta raó, Business Agility és la forma més ràpida i rica que conec que totes les persones que formen una agència, juntes, s'apropin a aquesta meta".