La companyia valenciana MercadoIT ha apostat per l'economia circular a través del reacondicionament de materials i equips electrònics per aconseguir una segona vida per a aquells que havien quedat caducs per a les empreses que els van adquirir perquè han canviat les seves necessitats o per l'obsolescència programada del fabricant, però que poden ser totalment valguts per a altres companyies.

"El nostre objectiu és prolongar la vida útil dels dispositius, components i equips durant el major temps possible per minimitzar el desaprofitament electrònic", va explicar Jaume López, cofundador i director de desenvolupament de negoci de MercadoIT.

A Espanya, l'augment del teletreball i la necessitat d'adquirir un gran volum d'equips en el menor temps possible, ha portat les empreses a apostar cada vegada més per aquest tipus d'equipaments que comporten grans beneficis per a les firmes.

"Els equips recondicionats tenen avantatges econòmics, ja que el seu preu és menor, però també mediambientals, ja que contribueixen a reduir les escombraries tecnològiques", va assenyalar David Llusar, cofundador i director tècnic de MercadoIT.

La firma, en la qual ja confien més de 1.000 clients, gestiona també de forma integral els sistemes TI de les empreses i el manteniment dels seus productes més allà de la caducitat dels seus programari. En els seus 10 anys de vida ha posat en circulació 30.000 dispositius recondicionats, segons Llusar. Amb això, aquesta empresa tecnològica ha aconseguit reduir fins a 150 tones d'equips electrònics només en els últims dos anys.

Les multinacionals estan començant a prioritzar la qualitat i la funcionalitat d'aquests productes, així com el seu menor cost i la seva contribució mediambiental. La filosofia del recondicionat, ja consolidada en països com el Regne Unit o França, s'està obrint pas també a Espanya.

"En els propers anys preveiem un augment exponencial del nostre core de negoci. Els dos sectors entre els quals transita el reacondicionament d'equips, el tecnològic i el de la sostenibilitat, estan a l'alça. A més, tot apunta que la legislació impulsés i fomentarà aquest tipus de productes", va afirmar Jaume López.

Des de MercadoIT també s'encarreguen de gestionar la renovació de la infraestructura IT de les companyies i de recomprar els seus equips. Un procés que resultava costós per a les empreses i que des de MercadoIT intenten simplificar al màxim al mateix temps que els ajuden a recuperar part de la inversió inicial en aquest tipus d'infraestructures.