La vint-i-tresena edició de l'estudi 'Agency Scope' realitzat cada dos anys per Scopen, amb el que es pretén conèixer més a fons el mercat de les agències, entendre les necessitats dels anunciants i preveure cap a on van les tendències en màrqueting, publicitat i comunicació, ha tornat a situar McCann com l'agència creativa amb millor percepció al mercat.
Amb una mostra en què han participat 800 anunciants i 590 compañías, amb entrevistes a un total de 1.629 professionals, l'informe Agency Scope divideix els seus rànquings en diverses categories, diferenciant entre agències creatives i agències de mitjans, a més de valorar diferents professionals.
Així, la primera conclusió és que McCann és l'agència creativa de la qual millor percepció tenen al mercat, per davant d'Ogilvy, liderant també el rànquing de coneixement espontani amb Sra. Rushmore en segona posició. La companyia que dirigeix a Espanya Marina Specht ja va assolir el primer lloc a l'Agency Scope de 2020.
A més, en els apartats d'exemplaritat, atracció i creativitat McCann ocupa el segon lloc en totes aquestes categories, que lideren Sra. Rushmore en creativitat i atracció i Ogilvy en exemplaritat.
Referent al negoci i la relació entre agències i anunciants, Agency Scope revela que els anunciants van invertir en màrqueting de mitjana|mitja l'año passat 11.220.000 euros, amb una ràtio d'inversió del 3,5%, mentre que la facturació alcanzó els 320 milions el 2022.
La inversió en Digital (46%) gairebé ha duplicat els seus xifra en els últims vuit anys (24% el 2014) i és superior a la resta de disciplines: ATL (34%) i BTL (20%). A nivell global els països on s'inverteix més en Digital són Xina (50%) i Mèxic (48%). L'estudi assenyala a més una dada rellevant en situar Espanya com el cinquè país més digitalitzat.
Les companyies anunciants analitzades dediquen un 52% del seu pressupost a accions de Branding i un 48% a accions de Performance (52,0%). Tanmateix, s'aprecien algunes diferències depenent del sector específic de les empreses analitzades: les de Gran Consum inverteixen més en Branding (61%), mentre que les de Consum Durador i Serveis inverteixen més en accions de Performance (51% i 53% respectivament). Segons l'Agency Scope, el principal repte a què s'enfronten els anunciants continua sent un coneixement més gran del consumidor.