El president del comitè executiu de la firma automobilística espanyola Seat, Luca de Meo, ha assegurat en la seva primera intervenció pública a Espanya que el centre ubicat a Martorell va produir 477.000 unitats durant el 2015; una xifra rècord que ha contribuït a generar una progressió del 58% en els últims set anys. Martorell és la nova mina d'or de Seat.

Nova imatge anti "Dieselgate"

Ara bé, les aparences sovint enganyen i Seat encara aspira a netejar la seva imatge després de la crisi del dièsel de Wolkswagen, en la qual es van manipular el software d'almenys 700.000 vehicles (180.000 a Espanya) per disminuir l'emissió de monòxid de nitrogen durant els tests de contaminació.

Contra tot pronòstic, el "Dieselgate" no han esquitxat les vendes mundials de Seat, que van tancar el 2015 amb més de 400.000 unitats, un altre rècord en els últims vuit anys, fet que suposa un augment del 2,4% respecte a l'exercici anterior i un increment del 25% des del 2012. "Són xifres d'abans de la crisi financera, però encara existeix marge de creixement", assegura De Meo.

"Domino's Pizza a Nàpols"

El creixement de les vendes ha estat impulsat per la recuperació a Espanya (77.200 vehicles; +14,3%), Itàlia (15.900; +22,1%);  Alemanya  (87.800; +3,8%) i el gran èxit del mercat mexicà (24.100; +13,2%). També s'ha aconseguit un rècord de vendes a Suïssa i a la República Txeca.

Alemanya és el primer mercat mundial de Seat, i això segons un milanès com De Meo, "és com vendre Domino's Pizza a Nàpols." En el mercat espanyol, Seat encara va a remolc de Volkswagen. Després de dos mesos i mig a la companyia, De Meo aposta per seguir millorant els resultats fins a situar-se com a primera marca en volum de vendes i imatge del mercat estatal. Els models León i Ibiza són els seus grans baluards.