D'acord amb el 'Rànquing de Marques País 2021' de Brand Finance, que analitza les 100 més valuoses del món, la marca Espanya ha augmentat un 4% el seu valor aquest any i es posiciona al lloc número 12. Gràcies a aquest increment remunta la caiguda del 28% que va registrar en la passada edició causada per l'impacte del coronavirus.

Marca Espanya és una política d'estat que té per objectiu millorar la imatge del nostre país dins i fora de les nostres fronteres. En un món globalitzat, la reputació és clau a l'hora d'atreure inversions, estimular l'exportació de béns i serveis, atreure talent o potenciar el turisme, entre d'altres.

El sector bancàri espanyol, potent arreu del món

Entre les empreses que destaquen per la seva fortalesa a l'estranger, es troben aquelles del sector bancari, un dels més forts del nostre país, liderat per empreses com Santander, BBVA o CaixaBank. També destaquen les empreses de construcció d'infraestructures, un dels sectors més prometedors i que aglutina gran quantitat de companyies líders mundials, com ACS, OHL, Sacyr, Ferrovial o Acciona.

Les enèrgetiques espanyoles, protagonistes a l'exterior 

Un altre dels sectors que destaquen per la seva fortalesa a l'estranger és el de l'Energia, amb companyies com Iberdrola, Naturgy o Endesa com màxims exponents, així com el de les telecomunicacions, liderat per Telefónica.

El sector tèxtil, el perfil espanyol domina

L'arxiconegut sector tèxtil espanyol és, per descomptat, un dels principals coneguts a nivell internacional, amb el grup Inditex i Zara com a absoluts líders, però en el que també destaquen altres grups com Mango, i en la que també aporten qualitat i renom petites marques i dissenyadors nacionals.

El sector agroalimentari en expansió

L'agroalimentari és el principal sector de la indústria espanyola, cada vegada més obert al mercat exterior, i que posiciona el nostre país com a quarta potència agroalimentària a nivell europeu. Més de 30.000 empreses del sector exporten aliments i begudes, encara que a nivell de reconeixement de marca destaquen Pascual, Damm, Campofrío, Freixenet, Borges o Mahou-San Miguel, entre moltes d'altres.

Comerç, turisme i hostaleria, afectats per la covid-19

El comerç, turisme i hostaleria, d'altra banda, són també sectors molt rellevants i amb grans representants espanyols, però que han estat greument afectats per la crisi de coronavirus, i l'activitat dels quals ha retrocedit més d'un 24%, segons dades de l'informe sectorial de DBK. Algunes de les principals marques d'aquest sector són eDreams, Meliá, IAG, Aena i Amadeus.

Decoració i moble, un sector en creixement

Finalment, es pot destacar un sector en ple creixement, i amb gran aposta per la internacionalització, com és el de la decoració i el moble. Per exemple, l'exportació espanyola de mobles va augmentar un 41.3% durant el primer quadrimestre de 2021. En aquest sector destaquen marques com Cosentino, Porcelanosa o Alvic, grans representants d'aquest sector en creixement.

Totes aquestes marques i sectors, juntament amb d'altres, i gràcies també a diverses personalitats del món dels esports o de la cultura, són responsables directes del benestar de la marca Espanya, posicionant Espanya com a país modern tant a l'interior com a l'exterior, i potenciant el valor de la marca.

 

 

Imatge principal: Algunes de les empreses que representen la marca Espanya/ Servimedia