McCann Worldgroup va anunciar aquest dijous el nomenament de Lucía Angulo com nova CEO de McCann Worldgroup España i de McCann Espanya. S'incorporarà a la companyia a mitjans de març de 2024, per assumir les responsabilitats fins al moment exercides per Marina Specht, que ha decidit assumir un nou rol regional estratègic amb focus en clients, com a presidenta no executiva de McCann Worldgroup Europa.

Angulo serà responsable de liderar el negoci i el creixement de les agències de la xarxa creativa a Espanya, que inclou les marques líders McCann, MRM, Craft i FutureBrand i supervisarà un equip de més de 600 persones, amb oficines a Madrid i Barcelona. Entre els clients de McCann Worldgroup España es troben Iberia, IKEA, L'Oréal, Google, Mapfre, Mahou San Miguel, Nestlé i Sanofi, entre molts d'altres. McCann Worldgroup España s'ha consolidat com un hub global per a la xarxa i els seus clients. El compte global d'IKEA es gestiona des de l'agència i el Global Chief Creative Officer de la xarxa, Javier Campopiano, també té la seva base a Madrid.

En relació amb aquest nomenament, Daryl Lee, CEO global de McCann Worldgroup, va dir que "Lucía té un talent excepcional. Aporta passió pel negoci de la creativitat i l'impuls d'una emprenedora, que és exactament el que els nostres clients demanden de nosaltres en aquest moment. Les seves profundes arrels al món creatiu combinades amb la seva experiència en consultoria de transformació de negoci, la converteixen en un perfil únic en la nostra indústria. Estic il·lusionat per veure el seu impacte en McCann Worldgroup i en els nostres clients a Espanya".

"Estem profundament agraïts a Marina Specht, que és una autèntica força de la naturalesa", va afegir Lee. "Marina ha deixat una empremta inesborrable en les nostres agències, i les ha transformat per bé. Amb el seu esperit emprenedor, ella va imprimir un impuls sostingut al negoci, any rere any, i va transformar McCann Worldgroup España en una potència al mercat, i en un hub mundial per a marques globals. Estic encantat que continuï treballant amb nosaltres a nivell regional, per donar suport als nostres clients globals amb seu a Europa. Estic convençut que els nostres clients es beneficiaran enormement de la seva experiència i energia, alhora que ella comença aquest nou capítol en la seva vida professional."

Angulo aporta una contrastada trajectòria de lideratge creatiu i empresarial a la xarxa creativa global. Va dedicar 15 anys a Shackleton, ajudant a convertir-la en una de les agències més creatives de la indústria i en un actor important dins del mercat espanyol. L'agència va ser posteriorment adquirida per Accenture Interactive el 2019. El 2022, Lucía va ser promoguda a CEO de l'agència i va liderar la transició de la marca Shackleton Accenture Song. Sota el seu lideratge, la companyia va guanyar importants comptes, tals com Google, Telefónica, DGT i Galp. Angulo també ha treballat per a marques internacionals de tot el món, entre les quals destaquen Carrefour, Grup Heineken, Nivea, El Corte Inglés, TCCC, Henkel i Sony.

Angulo va explicar que la seva vida professional "sempre s'ha caracteritzat per estar envoltada de persones apassionades i inspiradores que respecten aquesta professió, des de grans publicistes i estrategs fins a creatius (ells mateixos estrategs) i productors creatius. A mesura que la meva carrera ha anat avançant, he provat de desenvolupar un coneixement i una comprensió més profunda, involucrant-me i comprometent-me més amb el negoci, la transformació i el creixement de les marques, la qual cosa m'ha donat una perspectiva més àmplia. Liderar i participar en el canvi en McCann Worldgroup España és un repte emocionant i una cosa que estic desitjant fer. La visió de Daryl i Javier és clara i es basa en el poder de les idees, especialment la creativitat, el significat durador del propòsit i l'autèntica realització. En aquest procés m'he trobat un equip compromès amb la diversitat, l'excel·lència i està impulsat per un desig infrangible de fer les coses bé, no només al sector i per als nostres clients, sinó també en la comunitat en general. Un equip que té una dedicació compartida a la prosperitat col·lectiva de tots els que formem McCann Worldgroup".

Specht, que romandrà en el seu càrrec fins a finals d'abril i després començarà a treballar en la seva nova responsabilitat dins de la xarxa, assegurant així una transició perfecta per al Grup i els seus clients, va assegurar estar "summament orgullós del que hem construït en McCann Worldgroup España, sempre en partnership amb els nostres clients. Junts creem un grup d'agències que ha estat reconegut any rere any com a best in class. Juntament amb els nostres col·legues de la regió, avui McCann Worldgroup realment treu partit de la fortalesa de la nostra xarxa global, i els nostres clients tenen accés al talent creatiu en tota la seva amplitud i profunditat així com a la nostra excel·lència multidisciplinària a escala. La nostra recent assignació global d'IKEA –sorgida d'aquest mercat– és testimoni d'això. Després de 25 anys com CEO, simplement ha arribat el moment de passar a la següent fase en la meva trajectòria professional. Sé que deixo aquesta casa i a l'increïble equip directiu del Grup a bones mans i soc feliç de continuar connectada de noves formes".

Durant la seva trajectòria en McCann Worldgroup, Specht ha exercit funcions de lideratge a nivell global, regional i local i, sota el seu lideratge, MRM es va convertir en l'agència digital avançada líder a Espanya. Specht va ser distingida com una de les #Top100 Dones Líders en 2022 i una de les 15 dones més influents del món del màrqueting i la comunicació a Espanya el 2024.