La indústria de l'esport i de l'entreteniment no és aliena als canvis que està tenint tot l'entramat empresarial en els últims temps, no només per l'impacte de la pandèmia, si no també pels canvis en els hàbits de consum que també inclouen al lleure en tots els seus formats.

Amb un potencial de creixement exponencial, la indústria de l'esport i l'entreteniment ha de vertebrar la seva adaptació a aquest nou paradigma entorn de la digitalització, la innovació i l'emprenedoria.

Per això és necessari comptar amb un coneixement profund dels actius actuals, així com una visió de futur que permeti a les organitzacions esportives i de l'entreteniment respondre a les demandes dels consumidors i fidelitzar una audiència cada vegada més polaritzada en la multitud de plataformes disponibles avui dia. Els professionals d'aquest sector han de reinventar-se i formar-se en les noves disciplines digitals que li permetin dissenyar el full de ruta per evitar l'obsolescència dels models tradicionals.

Des de LaLiga van identificar aquesta necessitat fa anys, i ja el 2018 van fundar LaLiga Business School amb l'objectiu de formar als futurs professionals de la indústria. A dia d'avui, després de tres promocions graduades en els seus diferents màsters i cursos amb 225 alumnes, aquesta escola de negocis s'ha convertit en la principal planter de professionals especialitzats en la indústria de l'esport. En l'actualitat 18 d'ells treballen en diferents àrees de LaLiga, com el Departament Legal, el de Màrqueting, el Comercial o el Digital, a més, 42 exalumnes estan també actualment treballant en diferents clubs de LaLiga.

La seva oferta formativa compta amb quatre màsters focalitzats en les principals àrees estratègiques i de gestió com el Master en Direcció, Metodologia i Anàlisi en el Futbol que es tracta del primer postgrau universitari que aborda la complexitat del futbol des d'una perspectiva multidisciplinària i transversal. Un altre dels camps fonamentals en la indústria esportiva protagonitza el Master en Dret aplicat al Futbol Professional, que permet als alumnes obtenir la formació acadèmica necessària en aquesta disciplina per integrar-se professionalment a la indústria del futbol. El màrqueting també compleix una funció bàsica en la gestió empresarial d'aquest sector, i dirigit a això, LaLiga Business School disposa del Master Global Sports Marketing que permet conèixer el funcionament de la Indústria Esportiva a nivell global i internacional des de tots els punts de vista. Així com el més recent, posat en marxa en la temporada 20/21, el Master en Màrqueting Deportivo creat per impulsar el coneixement de les Noves Dimensions del Màrqueting Deportivo, que marcaran el futur del Màrqueting en la Indústria de l'Esport i de l'Entreteniment.

LaLiga

MBA

A més, en la present temporada s'ha posat en marxa el MBA of LaLiga, un exclusiu programa impartit en anglès que permetrà als seus estudiants desenvolupar les seves capacitats de gestió per liderar la transformació a què s'enfrontarà la indústria esportiva en aquesta dècada.

L'última incorporació a aquesta escola de negocis ha estat el recentment anunciat curs "Global Players Program"destinat a jugadors de LaLiga Santander i LaLiga SmartBank. Impulsat per Banc Santander, amb Oxygen com a elearning partner i en col·laboració amb AFE (Associació de Futbolistes Espanyols) i App de Players, consisteix en un programa educatiu orientat a aportar als jugadors els coneixements i les eines necessaris per poder desenvolupar-se professionalment, en la seva indústria o en altres, tant durant com al finalitzar la seva carrera esportiva. Aquest nou programa converteix LaLiga en l'única de les grans competicions amb un programa formatiu específic per a futbolistes en actiu.

Totes les classes són impartides pels professionals en esport que estan liderant la implantació de les noves tendències, en LaLiga, en els Clubs i en la resta dels actors de l'ecosistema esportiu.

L'oferta formativa de la LaLiga Business School es completa amb cursos de menor durada com el d'Estratègia Digital, el Curs d'Innovació en Gestió Esportiva, el Curs de Competitive Gaming, en col·laboració amb Movistar, que permetrà adquirir els coneixements per treballar a Competitive Gaming, i el Curs de Seguretat en Esdeveniments Esportius.

A més, LaLiga, a través del seu departament educatiu LaLiga Business School, i la Junta d'Andalusia, en col·laboració amb l'Institut Andalús de l'Esport, van firmar un acord el passat mes de març per promoure la formació i el desenvolupament social a través de l'esport i apropar l'oferta formativa a la regió.