"El cotxe és molt millor que un matrimoni", ha assegurat el tricampió de Fórmula 1, Lewis Hamilton, després de declarar el seu amor incondicional a la tecnologia i reconèixer que no li agrada conduir per la carretera perquè "hi ha trànsit".

Després de la mediàtica conferència del fundador de Facebook, Mark Zuckerberg, aquest dimarts ha estat el torn del pilot britànic de 31 anys a l'MWC. Coincidint amb la primera sessió de proves de la pretemporada a Montmeló, on aquest dilluns es va atrevir a donar 155 voltes i perdre 2 kilos de pes, Hamilton ha estat l'encarregat de debatre sobre la tecnologia mòbil al sector automobilístic, acompanyat pel director tècnic de Mercedes AMG Petronas, Toto Paddy i el president de Qualcomm Inc, Derek Aberle. Tampoc hi ha faltat el cotxe de Fórmula 1 amb el qual va guanyar el campionat del 2015.

És el cotxe o el pilot?

"Com més ràpid aprenem, més ràpid correm", ha afirmat Hamilton en referència a totes els avantatges que comporta l'ús de tecnologia al món de la Fórmula 1. Més enllà de tot el big data que s'encarreguen de processar els seus enginyers, el pilot té l'oportunitat de rebre constantment feedback de les estadístiques de les seves carreres.

 

Més tecnologia sí, però la pregunta torna a ser la mateixa de sempre: guanya el cotxe o el pilot? Paddy ha respost "50 a 50". "Quan els poses tots dos junts, tens un campionat del món", ha dit. Però el secret torna a estar novament en la tecnologia, ja que segons el tècnic "tot té a veure amb la innovació tecnològica que fa diferent el teu cotxe". Més coneixement tecnològic, més informació i millor comprensió per saber com guanyar.

El cotxe de futur

"En un futur, el cotxe estarà connectat a tot", ha indicat inicialment Aberle. La Internet de les coses aplicada al sector automobilístic permetrà evitar accidents, augmentar la connectivitat, reduir les congestions de tràfic i establir una comunicació directa de cotxe amb cotxe. Però abans s'ha de provar a la Fórmula 1. "Si aconsegueixes que et funcioni allà, llavors és fàcilment comercialitzable", ha apuntat el president de Qualcomm Inc.  El GPS, la visió computacional, l'aprenentatge mecànic, la fusió de sensors i una connectivitat més estable i ràpida són algunes de les eines que estaran plenament vinculades al cotxe del futur (o cada cop més presents) .

 

I abans de marxar amb una selfie del seu públic, Hamilton ha assegurat que és "molt competitiu" i que se sent "amb molta energia per tornar a competir" pel seu quart campionat amb un cotxe que és "encara més potent" que el de l'any passat. Ara bé, més enllà d'exhibicions i tests de prova, s'haurà d'esperar fins al 20 de març a Melbourne per transformar la seva voluntat amb victòries, a les pistes de Fórmula 1.