Barcelona tindrà des d'avui un vol de connexió directa amb Los Angeles. La companyia aèria low cost LEVEL ha estrenat operacions amb aquesta primera ruta que posiciona la capital catalana com un possible hub internacional. L'aerolínia, impulsada per International Airlines Group (que integra Iberia i Vueling), ha començat la seva aventura amb aquesta destinació al que s'afegiran altres en els propers dies altres trajectes com San Francisco o Punta Cana.

IAG ha fet una aposta estratègica per impulsar El Prat com la seu dels vols de LEVEL. Amb aquesta inauguració, IAG converteix Barcelona, a més de la seu d'actuacions de Vueling, en una capital europea amb importants connexions internacionals.

Al primer vol a Los Ángeles se li ha d'afegir l'estrena d'aquest proper divendres, quan hi haurà el primer vol fins a Punta Cana. Ambdues ciutats es connectaran amb Barcelona dos cops per setmana, mentre que les connexions amb San Francisco i Buenos Aires arribaran a les tres per setmana. Ara bé, des de LEVEL sostenen que aquesta oferta és ampliable, tant pel que fa freqüència com destinacions.

Més rutes

El conseller delegat d'IAG, Willie Walsh, ha assegurat en la jornada d'inauguració que l'aeroport del Prat és la seva aposta. El principal motiu és la important demanda que han detectat respecte el mercat dels vols internacionals. Després de l'èxit de vendes en els primers mesos de vida, amb 134.000 bitllets venuts, LEVEL fins i tot s'està plantejant obrir noves rutes des de Barcelona, a més de les que ja va anunciar: San Francisco, Punta Cana, Los Ángeles y Buenos Aires.

Precisament, segons ha explicat la companyia, la capital argentina s'ha marcat com una de les rutes més atractives i és la que ha venut els bitllets amb més rapidesa. 

Entre les rutes possibles a explorar en un futur es troben les principals capitals europees, entre les quals destaca Roma.

Des de Barcelona, no Madrid

El conseller delegat ha apuntat també que LEVEL és una companyia que no es planteja operar des de Madrid, on el grup IAG ja compta amb Iberia. En canvi, el que sí que s'ha desprès de les paraules de Walsh és que Level servirà per complementar les rutes que fa Vueling des del Prat.  

Per la seva banda, el seu homòleg a Vueling, Javier Sánchez Prieto, s'ha mostrat "esperançat" amb la nova companyia que, de moment, a falta de tenir un flota pròpia, serà una marca lligada a Iberia i Vueling.

Norwegian, la competència

El primer vol des de Barcelona ha marcat també el començament d'una batalla importantíssima entre LEVEL i una altra companyia low cost d'abast internacional: Norwegian.

Aquesta ha triat Madrid com la seva seu per a connectar el continent europeu amb Sud Amèrica.

L'experiència LEVEL

Un seient amb 72 centímetres d'ample per les cames, sensiblement inferior al que ofereixen la resta de companyies aèries del mateix grup IAG. Tot per a encabir el màxim de files possibles. Aquesta és la política de LEVEL, que pren l'experiència de les companyies de baix cost i l'exporta als vols internacionals.

Ara bé, l'aplica amb una fórmula si més no curiosa: hi ha un preu base que inclou poc més que el seient i després la majoria d'altres serveis són de pagament. "No vols menjar? Doncs pots treure-ho de la tarifa", explicava Walsh amb un exemple prou eloquent. Tot plegat apropa les principals destinacions internacionals a un públic més ampli, amb menys poder adquisitiu, però s'allunya de l'experiència tradicional dels vols transatlàntics.