La publicitat i el màrqueting avancen cap a un futur que es preveu molt diferent de l'actual, per la qual cosa diferenciar-se i treballar per aconseguir una experiència d'usuari digital satisfactòria és essencial si les companyies volen assolir l'èxit a les seves plataformes digitals, ja sigui un ecommerce, una plataforma de monitoratge o una pàgina web informativa. Al llarg d'aquest progrés sorgiran noves innovacions que revolucionaran la forma en què les persones es comuniquen i interactuen amb la tecnologia i els entorns digitals.
En aquest sentit, els desenvolupadors web han de proporcionar als usuaris tecnologies més intel·ligents, amigables i connectades entre si que faciliti la vida a les persones Minsait Xtudio, la unitat d'Innovació i Disseny d'Experiències de Minsait, revisa les 5 claus d'aquestes noves experiències d'usuari i interfícies.
Intuïció i adaptació
Proveir el client d'una interfície senzilla i intuïtiva, amb una interacció optimitzada i estandarditzada, que estigui alineada amb els patrons del seu comportament.
Per a això, és imprescindible dissenyar el producte a través de la investigació, les dades i la validació contínua dels usuaris, a més de tenir un profund coneixement de les emocions i necessitats de totes les parts implicades, des del negoci, la tecnologia fins al client final.
Personalitzar i connectar
Per oferir a l'usuari una proposta de valor de qualitat, hem de disposar d'informació i operatives personalitzades per a cada client segons les seves preferències i històric d'ús de la plataforma. Després, recollir i analitzar el seu feedback per aplicar millores en l'experiència.
Es tracta així d'oferir a l'usuari experiències diferenciades i memorables que connectin directament amb l'empresa.
L'usuari
L'usuari és el més important per encertar en la qual cosa|allò que oferir-lo. Per tant, dissenyar un espai adaptat a les seves necessitats, amb fluxos|fluixos centralitzats i personalitzats optimitza els fluxos|fluixos de gestió d'informació, la qual cosa comporta beneficis directes per a la companyia i l'usuari.
Proactivitat
A més, anticipar la informació al client a través d'alertes i notificacions optimitza les activitats d'autogestió i perfecciona els objectius de millora de l'experiència de client. La idea és oferir a l'usuari just el que necessita quan ho necessita.
A més, diferenciar clarament els continguts informatius dels funcionals, permetre la consulta de forma àgil i les operacions dins d'un entorn fiable i segur.
Mesurar
Per mantenir i poder millorar l'experiència de l'usuari, també és imprescindible definir uns kpis de negoci que permetin quantificar i monetitzar els impactes en el negoci. L'optimització dels fluxos amb objectius de conversió, el testing A/B i multivariant són la clau.
Totes aquestes premisses passen per companyies com Minsait Xtudio, que faciliten l'accés de les empreses a entorns d'investigació, pensament i ideació disruptiva, resolent els desafiaments de la innovació des d'una mirada humanista, creativa i disruptiva.
El seu equip especialitzat en disseny de noves interfícies digitals, continguts transmitjana, realitat virtual i experiències immersives evoluciona les capacitats de disseny i innovació centrats en el client final, el que porta directament a dissenyar experiències d'usuari diferencials i memorables.