"L'emprenedoria i la innovació són aspectes lligats a Catalunya, i per això hem triat una manera gens convencional per presentar Catalunya al món". Així ha presentat la nova campanya de promoció turística del país la consellera d'Empresa i Economia, Àngels Chacón. Es tracta d'una campanya que gira al voltant d'un joc de realitat virtual, Legends of Catalonia, protagonitzat per Carles Puyol, Edurne Pasaban i els germans Roca, que transcorre indrets emblemàtics del país amb unes ulleres de realitat virtual.
Així doncs, es tracta d'un joc protagonitzat per cinc personatges reconeguts a nivell mundial i que proposa una experiència inmersiva que dóna a conèixer Catalunya, ensenyant indrets emblemàtics del país i mitjançant un joc. Segons Joan Roca, "és la millor manera de fer entrar ganes als que encara no han vingut perquè vinguin", explica.
La creació d'aquesta campanya ha implicat a més de 40 persones i una inversió total d'1,4 milions d'euros, enfocat principalment al mercat dels Estats Units. Un joc que compta amb la col·laboració de PlayStation, Sony i que també comptarà amb una aplicació mòbil pròpia.
Una campanya pionera al món
Segons l'Agència Catalana de Turisme (ACT), aquesta és la primera vegada a Europa i al món que un organisme de promoció turística utilitza un joc per promocionar el país, "una forma arriscada però potent", asseguren.
En paraules de Chacón, "la nostra indústria turística necessita d'una promoció en aquesta línia: sostenibilitat, innovació i promoció cultural", entre d'altres aspectes. "Si volem ser referents mundials en turisme hem de fer coses com aquesta campanya que avui presentem", ha asseverat.
5 personatges, 6 escenaris, més de 20.000 hores de feina i un equip de 40 professionals han fet possible #LegendsofCatalonia. pic.twitter.com/uyOL7SKh0f
— Turisme (@turismecat) October 31, 2018
Els Estats Units, l'objectiu
L'objectiu d'aquesta campanya és el turista dels Estats Units, principalemnt de les ciutats de Nova York i de Nova Jersey. Per fer-ho, l'Agència Catalana de Turisme ha contractat publicitat digital i impresa en mitjans emblemàtics dels EUA, com el New York Times, el Wall Street Journal o The Newyorker. A més, un anunci publicitari del joc es passarà per les pantalles de Times Square del 5 al 18 de novembre.
Segons l'ACT, el turista nordamericà és el target potencial pel fet que, dels 19,2 milions de turistes que va rebre Catalunya l'any passat, fins a un 1,1 milions provenien dels Estats Units, "un mercat en constant creixement". A més, entre el 2015 i el 2017, els visitants d'EUA van augmentar en un 77%.
No només això, sinó que Catalunya supera ja els 13,4 milions de turistes, i és la principal destinació turística de l'estat espanyol. "Es tracta d'un nou exemple de la suma d'esforços i la col·laboració per donar suport a la promoció turística", asseguren els creadors.