La vicepresidenta primera i ministra d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, Nadia Calviño, ha assenyalat al sector bancari la necessitat d'adoptar mesurades per garantir l'accés de les persones majors de 65 anys als serveis financers. La vicepresidenta ha mantingut aquest dijous una reunió amb el president de l'Associació Espanyola de Banca (AEB), José María Roldán, el director general de CECA, José María Méndez, la secretària general de la Unió Nacional de Cooperatives de Crèdit (UNACC), Cristina Freijanes, i el director de Conducta d'entitats del Banc d'Espanya, Fernando Tejada, per abordar conjuntament la urgència i importància de garantir la inclusió financera de tota la societat, incloent-hi la gent gran.

En la trobada, en la qual també han estat presents el secretari d'Estat d'Economia, Gonzalo García de Andrés, i el secretari general del Tresor, Carlos Cuerpo, la vicepresidenta ha traslladat la inquietud del Govern sobre aquesta qüestió i ha sol·licitat informació sobre l'efectivitat de les mesures que el sector bancari ja ha posat en marxa. Així mateix, ha assenyalat la necessitat d'adoptar mesures per assegurar l'accés dels grans als serveis financers. En la trobada, s'ha acordat que l'Observatori per a la Inclusió Financera, posat en marxa per AEB i CECA, realitzarà un diagnòstic de la situació i, en el termini d'un mes, les patronals bancàries revisaran el seu 'Protocol Estratègic per Reforçar el Compromís Social i Sostenible de la Banca', plantejant així noves solucions per garantir la inclusió financera dels grans.

La CECA ha assenyalat, a través d'un comunicat, que les entitats bancàries espanyoles han adoptat mesurades "per fer front als reptes demogràfics i tecnològics del país", incloent-hi iniciatives per al segment de majors de 65 anys de la població, com la millora del sistema d'atenció comercial, l'ampliació de la cartera de productes i serveis, adaptació de caixers i canals digitals, i programes d'educació financera. Així mateix, l'associació ressalta algunes de les mesures posades en marxa pel sector per a l'atenció de persones grans en zones rurals, la generalització d'oficines mòbils o ofibusos, l'ampliació de les xarxes d'agents financers o el desplegament de solucions com el 'cashback' i el 'cash-in-shop', la retirada o dipòsit d'efectiu en un establiment comercial.

"El sector bancari és molt conscient que les persones grans conformen un col·lectiu que vertebra la societat, que realitza valuoses aportacions al benestar del seu entorn familiar i social. Per tant, continuen treballant a millorar l'atenció i el servei que rep aquest col·lectiu", assenyala aquesta associació.

Es pot recordar que aquesta reunió s'ha produït després de la campanya iniciada a la plataforma Change.org per Carlos San Juan, un ciutadà de 78 anys que ha aconseguit més de 322.000 firmes a l'esmentada plataforma a fi que no eliminin l'atenció presencial als bancs.