Konecta, la multinacional tecnològica espanyola especialitzada en la prestació de solucions de Customer Experience, ha arribat a un acord amb l'empresa italiana Comdata, fundada el 1987 i amb presència a 21 països.
La unió els permetrà assolir una facturació d'uns 2.000 milions d'euros, un Ebitda que assolirà els 300 milions d'euros una vegada es realitzi la integració, i la gestió d'una plantilla d'aproximadament 130.000 empleats.
Aquesta operació, resultat de l'estratègia de creixement, escala, diversificació i internacionalització dissenyada per José María Pacheco, ha comptat amb el suport de Kronos, societat a través de la qual ha invertit el fons britànic ICG (Intermediate Capital Group) liderat a Espanya per Jaime Chocrón, així com amb la inversió dels fundadors de Konecta i els equips directius d'ambdós grups.
Aquesta transacció és la més important des que el març de 2019 es produís l'adquisició del 100% de la companyia per part del seu president i fundador José María Pacheco juntament amb l'equip directiu de Konecta, i amb el Fons britànic ICG.
Per a José María Pacheco l'operació significa "un pas més en l'execució dels plans marcats per a la companyia. Amb aquesta unió creem un grup líder en la prestació de solucions tecnològiques i serveis de Customer Experience". "Demostra la capacitat de Konecta per continuar avançant en els seus plans de creixement", va afegir.
El nou grup que es crea estarà presidit per José María Pacheco, president de Konecta, i comptarà amb Jesús Vidal Barrio, CEO de Koneca, i Maxime Didier, CEO de Comdata.
Els objectius que es marquen són mantenir el ritme de creixement orgànic de la companyia, continuar avançant en serveis i models de negoci basats en Big Data, Intel·ligència Artificial, Màrqueting Digital, Robotització i Automatització, així com analitzar possibles noves adquisicions, mirant principalment al mercat dels Estats Units.
El Grup seguirà amb la prioritat de desplegar tota la seva capacitat comercial i operativa als mercats europeus, aprofitant la nova posició de lideratge a Espanya, França i Itàlia.
En aquests anys, Konecta ha integrat al seu ecosistema diferents empreses com la brasilera Uranet, la gallega Sum Talk o el grup Rockethall amb el consegüent reforçament del lideratge de la companyia en serveis d'Intel·ligència Artificial, Màrqueting Digital i Big Data.
En 2021 Konecta va tancar l'exercici amb un Ebitda de 149 milions d'euros, la qual cosa suposa un creixement del 16% sobre 2020 en moneda constant (equivalent a un 9% en termes corrents), i una facturació de 920 milions d'euros, la qual cosa suposa un creixement del 10% en moneda constant (equivalent a un 3,5% en termes corrents) amb importants avenços en quota de mercat als mercats locals.
La dimensió que adquireix Konecta amb aquesta unió li permetrà també posicionar-se a nivell global per prestar serveis amb capacitats "best shoring" en més de 30 idiomes, prestant serveis a sectors de tota mena, des d'industrials, banca, retail, telecomunicacions, educació, turisme i transport, passant per assegurances, media, utilities, administracions públiques o sanitat, entre altres.