La cadena japonesa de roba Uniqlo obrirà aquesta tardor la seva primera botiga a l'Estat espanyol, que estarà ubicada a Barcelona i elevarà així a 19 el nombre de països on opera la multinacional japonesa. Fast Retailing, el grup propietari d'Uniqlo i tercera companyia mundial més gran del sector de la moda, desembarca així a l'Estat espanyol després de diversos anys de recerca d'un local que complís els seus requisits de mida i visibilitat.

L'establiment situat al Passeig de Gràcia tindrà una superfície dedicada a la venda de 1.730 metres quadrats i quatre plantes, i la seva obertura suposarà una "fita" dins de la seva estratègia d'expansió internacional, segons va explicar el president de Fast Retailing, Tadashi Yanai, en un comunicat.

"Em resulta molt emocionant, fa que volia obrir una botiga a Barcelona des que vaig visitar la ciutat el 1991 o 1992 amb la meva família. És una ciutat molt artística, bonica i oberta", va dir el fundador del colós nipó en una entrevista amb Efe. "És cert que hem tardat a desembarcar en l'Estat espanyol per qüestions com l'idioma o que no hi hagués vol directe", va admetre Yanai, que va subratllar el seu entusiasme per "arribar al país de Zara, una marca de tant èxit".

El següent pas per a la cadena seria obrir almenys diverses tendes més a Barcelona i Madrid dins del seu pla d'expansió en aquest país, que es convertirà al seu sisè mercat europeu després del Regne Unit, França, Bèlgica, Alemanya i Rússia, va assenyalar el fundador de la companyia coneguda pels seus bàsics de qualitat a preus assequibles.

Uniqlo anunciarà pròximament la data exacta en què el seu establiment del Passeig de Gràcia obrirà les portes al públic, així com altres detalls d'aquest. Des que la seva primera botiga va veure la llum a Hiroshima (oest del Japó) el 1984, Uniqlo ha obert uns 1.800 establiments a 18 països.

Fast Retailing –un grup que també disposa de marques com GU, Theory o Comptoir des Cotonniers– només és superat en vendes a nivell mundial per la sueca Hennes & Mauritz (H&M) i per l'espanyola Inditex. L'empresa nipona va registrar el 2016 una facturació de 17.310 milions de dòlars (16.294 milions d'euros).