Inditex, Telefónica, BBVA, Telepizza i Iberia són les marques líders als seus sectors en l'ajuda que estan prestant per fer front a la pandèmia per coronavirus segons el parer dels ciutadans, segons la segona onada de l'estudi 'El consumidor espanyol durant el confinament' elaborat per More Than Research.

Al sector Retail, les primeres posicions les ocupen Inditex, Amazon i El Corte Inglés; en Banca i Assegurances, BBVA, Santander i Mapfre; en Restauració, lideren Telepizza, Just Eat i Genoll; en Tecnològiques ocupen els primers llocs en l'estudi Telefónica, Google i Vodafone; en Turisme, Iberia, Room Mate i Paradors, i al sector d'Alimentació, Lidl, Nestlé i Dia.

Molt valorat

L'anàlisi també revela que la ciutadania valora molt positivament l'esforç de les marques per posar en marxa iniciatives que ajudin la societat a pal·liar els efectes de la crisi generada pel coronavirus. Segons indiquen els seus resultats, el 88,9% dels consultats té aquesta opinió.

Referent a les iniciatives posades en marxa per les diferents empreses i marques, fer donacions de diners o productes i ajornar el pagament de compres de primera necessitat són les dues mesurades millor valorades pels espanyols

En concret, fer donacions de diners o productes a organitzacions i institucions públiques és el que millor valoren els ciutadans (5,78 quan es demana que puntuïn d'1 a 7). La mateixa puntuació (5,78) rep la possibilitat d'ajornar el pagament de compres o de serveis ja contractats, com segurs, hipoteques o compres a terminis. A més, la qualitat dels productes i serveis juntament amb el bon tracte als clients continuen sent els aspectes més valorats pels espanyols.

Compres online

L'estudi també indica que encara que veure pel·lícules i realitzar tasques a casa continuen sent les activitats que més es realitzen durant aquests dies de confinament, el que ha experimentat un increment significatiu és realitzar les compres online. De fet, gairebé un 40% de les persones que han participat (38,5%) afirmen que han comprat per Internet.

Respecte a les inquietuds de la població, la salut, tant de familiars com la d'un mateix, continua sent la principal preocupació derivada del coronavirus. Tanmateix, la situació econòmica ha experimentat un increment significatiu respecte al mesurament de finals de març i el percentatge d'enquestats a qui preocupa no poder fer front a futurs pagaments creix del 36,6% al 42% i el d'aquells que temen perdre el seu lloc de treball ho fa des del 25,8% al 33,7%.