Inditex, Santander, El Corte Inglés, Mercadona i Telepizza són les marques que els consumidors perceben que més fan per lluitar contra el coronavirus, segons els resultats de l'estudi 'El consumidor espanyol durant el confinament', elaborat per More Than Research i Toluna

Aquestes cinc companyies són les marques més citades de forma espontània quan es pregunta per les quals més estan ajudant la societat en aquests moments, davant de la crisi sanitària, social i econòmica que ha generat el coronavirus.

Esforç positiu

El 42,2% dels enquestats cita a Inditex quan es planteja aquesta qüestió, al Santander el 6,5%, a El Cortes Inglés el 5,5%, a Mercadona el 4,9% i a Telepizza el 4,3%.

En qualsevol cas, la pràctica totalitat dels espanyols, el 93,3% dels entrevistats en el treball, considera positiu l'esforç que estan realitzant les marques, i només un 6,7% entén que no és així. De fet, el 75,3% indica que les iniciatives dutes a terme per l'empresa privada tenen un efecte positiu en la imatge de marca, no existint diferències significatives per edat i sexe.

enquesta marques coronavirus

Zara, la més citada|esmentada

Quan es demana als consumidors consultats que esmentin de forma espontània les marques que estan contribuint a minimitzar l'impacte del coronavirus Zara (Inditex) és la marca més citada (51,1%), per davant de Banc Santander (11,1%), el Reial Madrid (10,1%), Telepizza (7,4%) i El Corte Inglés (7%).

A continuació, se situen els 'equips de futbol/futbolistes/esportistes', amb un 6,3%; BBVA, amb un 4,7%; Mango, amb un 3,7%; Decathlon, amb un 3,6%, i Mercadona, també un 3,6%.

Preocupació pel contagi

A més, el treball revela que el contagi de familiars o amics és la principal preocupació derivada del coronavirus, ja que el 75,2% el cita en primer lloc. El col·lapse del sistema sanitari és apuntat per un 59,6%, el nombre de contagis i morts pel 56,6%, la salut pròpia pel 50% i no poder fer front a futures despeses pel 36,6%.

La possibilitat de perdre la feina com a conseqüència de la pandèmia té un impacte més gran en el grup d'edat comprès entre els 30 i 40 anys (36%).

L'estudi es basa en les respostes obtingudes de 972 entrevistes a individus majors d'edat amb quotes de sexe, edat i comunitats autònomes representatives del total nacional. Les entrevistes 'online' es van realitzar del 27 al 29 de març de 2020, amb un error mostral fixat en el ±3,25% per a dades globals.