Inditex ha tornat a tenir a uns beneficis de 214 milions d'euros durant el segon trimestre del seu exercici fiscal 2020-2021 i ha deixat enrere els "números vermells". Tot i així, ha anotar unes pèrdues de 195 milions d'euros durant el primer semestre (entre l'1 de febrer i el 31 de juliol) en un context marcat per l'impacte de la Covid-19.

Si s'exclou la provisió de 308 milions d'euros realitzada en el primer trimestre per accelerar l'estratègia d'integració de botigues online, el benefici net semestral és ja positiu i assoleix els 39 milions d'euros, segons ha destacat la companyia.

Així mateix, les vendes del grup en el primer semestre han continuat recuperant-se fins a assolir els 8.033 milions d'euros, limitant la seva caiguda al 37%, gràcies que en el segon trimestre van millorar fins al-31% des del -44% registrat en el primer trimestre.

L'imapcte del confinament

Les botigues tancades en el segon trimestre van arribar a assolir el 87% del total el mes de maig i des d'aleshores han anat normalitzant la seva activitat gradualment. En l'actualitat, Inditex ha aconseguit obrir ja el 98% del parc global de botigues, encara que es mantenen algunes limitacions d'horari i aforament a determinats mercats. Les vendes s'han vist impulsades pel "molt fort" creixement de la venda online, que va ser del 74% en els sis primers mesos de l'exercici.

Zara Inditex

Imatge: Una botiga de Zara, del grup Inditex, en la seva obertura després del confinament.

El resultat brut d'explotació (Ebitda), per la seva part, es va situar en 1.486 milions d'euros en el primer semestre davant els 3.447 milions d'euros d'un any abans. La companyia ha generat ja 734 milions d'euros de caixa neta en el segon trimestre i la posició financera neta del semestre assoleix els 6.486 milions.

"Satisfets"

.Amb totes aquestes dades, el president d'Inditex, Pablo Isla, ha subratllat la importància dels èxits obtinguts en les circumstàncies actuals. "La recuperació i el fort acompliment operatiu són fruit de la feina, la implicació i la creativitat de totes les persones que integren Inditex. Estic especialment satisfet de l'evolució de la venda online, ja que demostra la importància de la nostra estratègia d'integració de botiga i online, com a part essencial del nostre model de negoci, amb tres pilars clau: flexibilitat, integració i sostenibilitat. Dia a dia aquesta combinació demostra la seva solidesa", ha ressaltat.