La cadena tèxtil sueca Hennes & Mauritz, més coneguda com H&M, va obtenir un benefici net de 1.372 milions de corones sueques (134 milions d'euros) al tancament del primer trimestre del seu any fiscal, la qual cosa representa una caiguda del 44,1% respecte al mateix període de l'exercici precedent, va informar la companyia, les accions de la qual van arribar a caure un 7% a la Borsa d'Estocolm.

El resultat del competidor europeu més important de l'espanyola Inditex va registrar un impacte positiu extraordinari de 399 milions de corones (39 milions d'euros) per la implementació de la reforma fiscal dels EUA, però es va veure penalitzat per la debilitat de les vendes a la campanya nadalenca i el bon temps durant l'hivern, el que va portar a la firma a emprendre substancials rebaixes en el preu dels seus articles.

Cauen les vendes

En concret, les vendes de H&M entre desembre de 2017 i febrer de 2018 van sumar un total de 53.554 milions de corones sueques (5.252 milions d'euros), un 1,5% menys que en el mateix trimestre de l'exercici precedent, encara que les vendes 'online' de la cadena van augmentar un 20%. "Les febles vendes en el quart trimestre, causades parcialment per desequilibris a l'assortiment per a la marca H&M, van donar com a resultat la necessitat de liquidar existències de manera substancial en el primer trimestre", va explicar l'empresa.

Per la seva part, el marge brut de la companyia escandinava es va situar al tancament del primer trimestre en el 49,9% des del 52,1% de l'any anterior, mentre que el resultat d'explotació de H&M va caure un 61,7%, fins a 1.208 milions de corones (118 milions d'euros).

A 28 de febrer, la cadena tèxtil sueca comptava amb un total de 4.743 botigues a tot el món, la qual cosa representa un increment net de quatre establiments en el trimestre. "El 2018 és un any de transició per a H&M", va afirmar Karl-Johan Persson, conseller delegat de la companyia sueca, que ha perdut la tercera part del seu valor borsari en el que va de 2018 i les accions del qual cotitzen a preus mínims des de 2009. "La nostra avaluació continua sent que les vendes 'online' i de nous negocis creixeran més d'un 25% l'any i que H&M aconseguirà un resultat una mica millor el 2018 en comparació amb l'exercici precedent", va afegir el màxim executiu de H&M.

A Espanya creix

Per la seva part, les vendes de H&M a Espanya durant el primer trimestre fiscal de la companyia sueca es van desmarcar de la tendència a la baixa dels principals mercats de H&M en experimentar un creixement interanual del 5,2%, fins a 1.981 milions de corones (194 milions d'euros).

D'aquesta manera, Espanya es va consolidar com el vuitè mercat més important de H&M per facturació, mentre que és el setè per nombre de botigues, que en el primer trimestre es van mantenir estables en 175.