El Departament d'Empresa i Coneixement, a través de l'Agència Catalana de Consum (ACC), ha enviat un requeriment informatiu a Ryanair amb l'objectiu de vetllar pels drets dels consumidors i usuaris afectats per les cancel·lacions de vols que ha anunciat la companyia irlandesa.

El departament de Santi Vila vol assegurar el compliment per part de la companyia de les seves obligacions en relació amb els consumidors i usuaris que han quedat afectats per les cancel·lacions de vols. En el requeriment s'exigeix informació des del 18 de setembre i fins el 31 d'octubre d'aquest any sobre el nombre total de vols cancel·lats amb sortida i arribada als aeroports catalans, el nombre total de passatgers afectats i la quantificació de l'import dels bitllets facturats per cadascun dels vols. La companyia ha de respondre el requeriment en un termini de cinc dies hàbils.

En el requeriment, Empresa i Coneixement també demana a la companyia que informi sobre el nombre de reclamacions que ha rebut, l'estat de cadascun dels expedients que estan en tramitació i finalment les mesures informatives que ha posat en marxa per atendre als consumidors afectats. Ryanair va concretar dimarts passat un total de 690 cancel·lacions fins al pròxim 28 d'octubre en el marc de reajust per afrontar problemes interns d'organització per la distribució de vacances de pilots i vagues en terminals europees. D'aquests, n'hi ha 89 que tenen com a origen o destí l'aeroport de Barcelona- El Prat.