El Govern ha convocat el grup de peatges aquest proper dilluns 17 de juliol per exposar el model de vinyeta que vol implantar a la xarxa viària catalana. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha detallat que “no anem a parlar del model de peatges, sinó de mecanismes de finançament de la xarxa viària. No estem parlant d’autopistes i autovies, sinó de totes les carreteres, independentment de la naturalesa i de la titularitat”, ha explicat en una entrevista a l’ACN.

Rull ha definit la vinyeta com un mecanisme de pagament per ús que es desglossa en una tarifa plana per als conductors residents i en una taxa basada en el temps de trajecte per als forans. En aquest sentit, aposta que el primer objectiu de la vinyeta és “el d’aixecar barreres de tota la xarxa d’autopistes de pagament de Catalunya, siguin de l’Estat o de la Generalitat”.

A més a més, es vol destinar “tots els recursos que es dediquen a pagar peatges a l’ombra i bonificar peatges explícits al transport públic". Rull ha estimat en uns 300 milions d’euros anuals la quantitat que es podria transferir dels peatges al transport públic. Una altra de les coses que es vol aconseguir amb aquests canvis és garantir “l’equilibri territorial” i destinar part dels recursos “a posar al dia la xarxa secundària de carreteres”.

Referent a altres temes, Rull també ha afirmat que el projecte de prolongació de l’autovia C-16 al Berguedà estarà enllestit després de l’estiu i ha vaticinat que entre setembre i octubre hi podrà haver un acord amb l’Estat per al traspàs de la B-23 i l’execució d’un carril Bus-VAO en aquesta via.