El Grupo Geopost ha consolidat el seu creixement a través de les seves marques SEUR i TIPSA, que el 2022 van assolir una facturació de 1.062 milions d'euros a Espanya, un 2,5% més que el 2021. A través d'ambdues marques, es van entregar més de 150 milions de paquets durant 2022. En concret, SEUR va tancar el 2022 amb una facturació de 890 milions d'euros, un 1,7% més que a l'exercici anterior i va lliurar 120 milions de paquets. TIPSA, per la seva part, va facturar 172 milions d'euros, la qual cosa suposa un creixement d'un 6,8%, i va transportar 31,1 milions de paquets durant l'any passat.

"Després de dos exercicis convulsos per l'impacte de la pandèmia i, més recentment, pels efectes de la invasió d'Ucraïna, que encara patim, el 2022 hem estat capaços de continuar creixent i consolidant els nivells de pandèmia.", va explicar el conseller delegat de Geopost a Espanya, Alberto Navarro.

Segons ha informat Geopost, SEUR i TIPSA compten amb "la xarxa més gran de pickup", la xarxa de punts d'entreha del país, amb més de 4.000 punts a Espanya, dels quals 3.500 són botigues de conveniència i 500 són taquilles intel·ligents. La companyia aposta pels serveis 'Out Of Home' que ofereixen més flexibilitat i personalització els clients en els seus enviaments, ja que permeten al comprador triar on rebre els seus paquets amb una àmplia llibertat d'horaris que inclou, en la majoria dels casos, els caps de setmana i on es van realitzar deu milions de lliuraments durant 2022. Per aquesta raó, l'objectiu és continuar invertint en l'ampliació d'aquesta xarxa fins a arribar als 6.000 punts el 2025, incloent-hi 1.500 taquilles. Aquesta aposta per Pickup també s'emmarca en l'estratègia de sostenibilitat del Grup, ja que redueix en un 63% les emissions de CO₂ associades a l'última milla.

"Tenint en compte el context polític i econòmic de l'any passat, marcat per la inflació i la inestabilitat en els preus, aquests resultats demostren la solidesa de la nostra companyia. Per seguir per aquest camí de creixement i estabilitat, continuarem desplegant el nostre pla d'inversions de 250 milions d'euros fins a 2025 destinats a nous desenvolupaments tecnològics que millorin la nostra operativa diària i la relació amb els nostres clients", va assenyalar Navarro. A més, el conseller delegat va assegurar que en el futur continuaran amb "l'estratègia de sostenibilitat" i que realitzaran "lliuraments de baixes emissions a 64 ciutats espanyoles el 2025, reduint al voltant d'un 85% les emissions de CO2 en aquestes ciutats".

El 2022, SEUR ha consolidat el seu lideratge en el comerç electrònic, en el qual va mantenir una facturació de 400 milions d'euros, una estabilitat que es reflecteix també en les seves vendes internacionals, amb 275 milions d'euros. D'altra banda, el servei 'SEUR fred' continua creixent impulsat pels nous hàbits de compra online d'alimentació, i ha registrat un increment del 23% respecte a 2021. La solució 'SEUR fred' ha estat certificada aquest any per AENOR amb l'ISO 23412, convertint-se en la primera empresa del sector a Espanya en rebre'l.

TIPSA, que va passar a formar part del Grup Geopost el 2021, ha continuat posicionant-se com a referent en els serveis de valor afegit per al sector salut, sent ja l'empresa de transport de referència per als sectors farmacèutic, laboratoris i dental a través de la seva divisió TIPSA FARMA. Aquest any passat va posar en marxa també la seva estratègia de sostenibilitat alineada amb els objectius del Grup que se centra a reduir l'impacte mediambiental de la seva activitat en totes les seves àrees. Per a això, ha posat en marxa iniciatives com la utilització únicament de sobres que provenen en un 99% de plàstics reciclats, així com l'ampliació de tot el seu programa de reciclatge a tota la cadena de valor.

"Miràvem 2022 amb prudència esperant ajustaments després del creixement impulsat per l'e-commerce que va portar la pandèmia, però no podíem imaginar que una guerra canviaria l'escenari per complet. Amb tot això, els resultats de 2022 són molt positius i continuem consolidant una xarxa que creix, molt motivada i que està capturant l'oportunitat que aporta ser part de Geopost sobretot en l'àmbit dels serveis internacionals", va afirmar María Luisa Camacho, consellera delegada de TIPSA.