Fundació Unicaja va presentar aquest dijous la seva nova identitat visual, materialitzada principalment en un renovat logotip que es cregui en el marc de treball|feina d'una de les principals línies d'actuació del seu pla estratègic per als anys 2023-2025.

Aquest pla, que va presentar el seu full|fulla ruta coincidint amb l'inici d'una nova etapa de governança, apuntava a la voluntat de reposicionar la institució, millorant la seva visibilitat en la societat.

Per a això, la Fundació canvia el seu logo a través d'un relat visual actualitzat, conforme amb el seu temps, però sense perdre de vista el seu llegat. La nova imatge corporativa s'ha donat a conèixer en un acte per al qual la Fundació ha reunit un grup representatiu de la seva plantilla i dels seus principals col·laboradors.

La trobada s'ha celebrat aquest matí en el Centre Cultural Fundació Unicaja de Màlaga, que ja llueix la seva renovada identitat a la façana i instal·lacions. Adaptant-se als nous temps i als entorns digitals, l'element essencial del logotip, el símbol, s'ha actualitzat i simplificat, passant a estar compost per tres aspes ascendents que representen els valors fonamentals de l'esperit de la Fundació Unicaja: proximitat, desenvolupament i sostenibilitat.

Aquest símbol, integrat ara a una composició més compacta i funcional que permet una millor aplicació, es completa amb una nova gamma de colors i tipografia. Mantenint el color verd representatiu de la institució, aquest pren una vibrant tonalitat que simbolitza la connexió amb el territori. L'altre color predominant és un blau que reflecteix" la confiança i l'aposta per la innovació de la institució".

Acompanya a aquests dos colors principals una paleta de contrast que permetrà ampliar les possibilitats cromàtiques en tots els suports de comunicació. A més, s'introdueix una exclusiva tipografia corporativa més llegible i expressiva, que busca donar veu pròpia a la Fundació. Tot això forma part d'un univers gràfic modernitzat que es desplegarà en tots els espais emblemàtics de la institució i en els suports de comunicació físics i digitals de cada una de les activitats i projectes de la Fundació.

Així, també canvia el seu escut el Unicaja Bàsquet, club propietat de la Fundació. El nou distintiu incorpora el logotip de la Fundació i renova la seva paleta cromàtica, simplificant a més el disseny del seu marc. Amb aquesta nova identitat visual per a la institució i tots els seus actius, la Fundació Unicaja, com a propietària de la marca 'Unicaja' en totes les seves variants, desitja transmetre una evolució conforme als seus principis estratègics i el seu ferm compromís amb les generacions futures.

La presentació d'aquesta nova imatge coincideix, a més, amb l'any de la commemoració del desè aniversari de la constitució de la Fundació Bancària Unicaja, successora de la Caixa d'Estalvis. Vídeo presentació de la nova imatge corporativa (fundacionu