La Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) ha cessat de les seves funcions com a secretari general Miquel Àngel Fraile, després de la "pèrdua de confiança" en el seu treball al registrar pèrdues en els últims anys. Així ho ha comunicat la junta directiva de la CCC que ha atorgat poders a la presidenta de l'entitat, Maria Rosa Eritja, per "reconduir la situació de l'organització" i assumir la secretaria general de forma interina.

Després d'una reunió extraordinària celebrada dilluns passat, l'assemblea general de l'entitat ha ratificat l'acord de la junta directiva respecte al cessament del secretari general. I segons ha transcendit aquest dijous, Fraile ha posat el seu càrrec a disposició després que la confederació ha detectat problemes en la gestió econòmica.

La versió de Fraile

Per la seva part, Fraile ha assegurat que ha ofert el seu càrrec perquè considera que l'entitat necessita una "reorientació" en la gestió després dels mals resultats econòmics, que segons ha avançat El Periódico podria superar els dos milions de forat econòmic, però ha explicat que en cap cas ha pres aquesta decisió fruit d'irregularitats o males pràctiques econòmiques. A més, el que ha estat secretari general des del 1985 fins a l'actualitat, ha atribuït les esmentades acusacions de presumptes irregularitats en la gestió a un "intent de barrejar casos que tenen a veure" amb persones que creu que van en contra seu.

I el seu cessament no és l'única decisió recentment presa per la Confederació, ja que també s'ha cessat la directora adjunta del departament de Formació de la CCC i també dona de Fraile, Rosa Maria Serrano. A més, s'ha aprovat un pla de viabilitat que implica una reducció de plantilla. L'entitat representa uns 90.000 petits i mitjans comerços.