Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) va invertir 100 milions d'euros en la compra de 15 nous trens el 2018, que preveu incorporar l'any 2021 a la línia Barcelona-Vallès, segons ha anunciat el seu president, Ricard Font, en la presentació dels resultats de l'empresa pública.

Font ha assegurat que aquestes noves incorporacions permetran el 2021 la circulació d'un tren cada dos minuts i mig des de Barcelona amb destinació a Sant Cugat del Vallès, i un altre cada cinc minuts amb destinació a Sabadell i Terrassa.

Sobre els resultats del 2018, Font ha destacat que el servei va batre el rècord històric de viatgers, amb un total de 87,4 milions entre les línies metropolitanes i la línia Lleida-la Pobla, i també va batre el rècord de puntualitat i valoracions. D'altra banda, FGC va transportar l'any passat 411.572 tones de sals potàssiques de les mines de Súria i Sallent, gairebé 95.000 vehicles de la marca SEAT, i va realitzar 1.305 circulacions de transport de components automobilístics per a aquesta mateixa marca.

L'any 2018, FGC també va rebre nous projectes com la connexió de les estacions de plaça Espanya i Gràcia - per a la que el Govern calcula que s'invertirà 238 milions d'euros -, el tren-tram del Camp de Tarragona i la llançadora de l'aeroport del Prat.

Aquell mateix any, FGC va emprendre un pla mediambiental amb el qual esperen que, en acabar 2019, tots els els seus combois funcionin amb energia elèctrica 100% renovable, i que el 2020 el 25% d'aquesta energia provingui d'instal·lacions fotovoltaiques.

Font ha avançat que l'empresa mantindrà una inversió de 100 milions d'euros anuals en manteniment fins a aconseguir que el 2021 totes les línies estiguin renovades al 100% i la seva oferta es trobi a la seva "màxima capacitat" per fer front a la demanda. Una vegada s'incorporin els 15 nous combois a la línia Barcelona-Vallès, l'empresa pública preveu que l'any 2022, en incrementar les freqüències de passada, el nombre de viatgers del servei abasti els 90 milions.